اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تعیین تکلیف شهریه دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید/ سقف افزایش همچنان 20 درصد است

سقف افزایش شهریه دانشگاه ها در سال جدید، بسته به نظر دانشگاه و حداکثر ۲۰ درصد است. اما امسال به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، شاهد عدم افزایش شهریه در ترم اول و افزایش 10 درصدی شهریه در ترم دوم در برخی دانشگاه ها هستیم.

تعیین تکلیف شهریه دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید/ سقف افزایش همچنان 20 درصد است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سقف افزایش شهریه دانشگاه ها در سال جدید، بسته به نظر دانشگاه و حداکثر ۲۰ درصد است. اما امسال به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، شاهد عدم افزایش شهریه در ترم اول و افزایش ۱۰  درصدی شهریه در ترم دوم در برخی دانشگاه ها هستیم.

*سقف افزایش شهریه سال بعد۲۰ درصد است

*اواخر مردادماه بود که خبرنگار فارس وضعیت افزایش شهریه ها در سال بعد را با شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، جویا شد. حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در گفت و گو با خبرنگار فارس، گفت که افزایش شهریه سال آینده ۱۵ تا ۲۰ درصد است و سقف افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصد است. 

هفته پیش هم برخی دانشگاه ها شهریه های مصوب برای سال آینده را تصویب کردند که در شهریه های جدید حداکثر افزایش ۲۰ درصد بود به علاوه اینکه در نیم سال تحصیلی اول برای برخی مقاطع اصلا افزایش شهریه ای نسبت به نیم سال قبل دیده نشده است.

*ترم اول بدون افزایش شهریه  

برای مثال شهریه جدید مقاطع مختلف تحصیلی در دوره‌‌های نوبت دوم، آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و پردیس‌های خودگردان، سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد که از این آدرس در دسترس است. در این شهریه ها دانشگاه تهران در بخش دانشجویان کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و دستیاری دامپزشکی، ۱۵ درصد افزایش را نسبت به نیم سال قبل در ترم دوم پیش بینی کرده است. همچنین در بخش پردیس های خود گردان هم افزایش شهریه دیده نشده است.

امروز هم عبدالرضا باقری رئیس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره حداقل و حداکثر افزایش شهریه دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفته: افزایش شهریه مشابه با سال های قبل است؛ یعنی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بسته به دانشگاه ها متفاوت است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول