اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانیان ساوه

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه از توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانیان زیرپوشش این نهاد خبر داد.

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانیان ساوه

سید نصرت‌الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی زیادی متوجه خانواده‌های زندانیان است، تصریح کرد: حمایت از خانواده زندانیان نیازمند همراهی سایر نهادها و مشارکت‌های مردمی است زیرا اعتبار دولتی به سازمان‌های حمایتی تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلای اعضای تحت پوشش این انجمن به کرونا گزارش نشده است، اظهار کرد: با شیوع کرونا تاکنون، در سه مرحله و هر مرحله ۱۶۰ تا ۱۷۰ بسته معیشتی شامل (برنج، روغن، سویا، ماکارونی، رب گوجه‌فرنگی، قند و مرغ) هر یک به ارزش میانگین پنج میلیون ریال به همراه پک بهداشتی (مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش) میان خانواده‌های زندانیان تحت پوشش توزیع شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه ادامه داد: با شیوع کرونا، متأسفانه کمک‌های خیرین به این انجمن کاهش چشمگیری یافته و این در حالی است که می‌بایست بیش از پیش در این دوران سخت، افراد تحت پوشش را حمایت کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: کمک به خانواده‌های کم برخوردار زندانی همراه با حفظ کرامت از اهداف این انجمن است و با وجود همه کمک‌های خیرین، با توجه به شرایط اقتصادی این‌روزهای جامعه این مقدار کم به هیچ عنوان کافی نیست.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، وضعیت خانواده‌های تحت پوشش پایش می‌شود تا مشکلی بر روند زندگی آنان افزوده نشود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه گفت: در سال گذشته در مجموع ۷۵۰ میلیون ریال در قالب مستمری، مسائل درمانی، مهدکودک، هزینه تحصیلی و... به خانواده‌های تحت پوشش با مشارکت خیرین پرداخت شد.

موسوی با اشاره به این‌که ساوه، شهری صنعتی است، گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۰ نفر از زندانیان و خانواده‌های تحت پوشش با ایجاد فرصت شغلی در قالب معرفی به واحدهای تولیدی و صنعتی یا اشتغال خانگی و صنایع دستی خودکفا و از چرخه حمایتی این انجمن خارج شده‌اند.

وی ضمن قدردانی از تعدادی صاحبان صنایع در مساعدت به این انجمن و رفع برخی مشکلات اقتصادی خانواده‌ها افزود: کوچک‌ترین کم‌توجهی به خانواده‌های زندانیان می‌تواند آسیب زیانباری بر جامعه تحمیل کند از این‌رو حمایت‌های جدی مسئولان و خیرین ضروری است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه افزود: متأسفانه ۳۰ خانوار نیز از سال گذشته تاکنون به جمعیت این انجمن اضافه شدند و زیر چتر حمایتی قرار گرفتند و در مجموع ۱۱۰ خانوار تحت پوشش قرار دارند.

موسوی افزود: اشتغال برای زندانیان رأی باز در دوران محکومیت از دیگر اقدامات این انجمن است که در سال گذشته برای تعدادی از طریق رایزنی با برخی دستگاه‌های اجرائی ساوه نسبت به این مهم اقدام و برای آنان درآمدزایی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها نقشی در ارتکاب جرم ندارند و بنابراین باید حمایت‌های لازم از آنها انجام شود، اظهار داشت: خانواده‌های تحت پوشش این انجمن به دلیل نبود سرپرست با مشکلات مادی و معنوی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و حمایت مردم و مسؤولان از آنها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه به خدماتی که در حوزه مشاوره به خانواده‌های زندانیان نیز ارائه می‌شود، اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مهمی که بیش از مجازات حبس، دامن‌گیر خانواده‌های زندانیان می‌شود، آسیب‌های روحی و روانی است که سعی شده با استفاده از ظرفیت مددکاران، مشاوران و روانشناسان، با برگزاری دوره‌های آموزشی در سال گذشته در قالب کلاس‌های مستمر در رشته‌های ارتقای مهارت اخلاقی و آموزشی خانواده، فرزندپروری، پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از طلاق، این آسیب‌ها را به حداقل ممکن رسانده شود.

موسوی با بیان این‌که طبق روال هر سال، همزمان با شروع سال تحصیلی جدید نیز(سبد تحصیلی) بین دانش‌آموزان خانواده‌های تحت پوشش توزیع خواهد شد، افزود: ارائه کمک‌های درمانی برای خانواده‌های زندانیان تحت پوشش نیز از جمله اقدامات خوب بوده و در این رابطه با مسئولان مراکز درمانی تفاهم‌نامه همکاری امضاشده است.

وی با تأکید بر این‌که اولویت اصلی این انجمن، توجه به ایجاد درآمد پایدار، حمایت از خانواده‌های زندانیان و مراقبت‌های بعد از آزادی است، تصریح کرد: بر آنیم تا در راستای توانمندسازی اعضا مهارت فردی و اجتماعی این قشر را تقویت کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه گفت: هم‌اکنون دو کارگاه خیاطی و یک کارگاه صنعتی وابسته به این انجمن در این شهرستان فعال است که برای تعدادی از افراد تحت پوشش اشتغال ایجاد کرده است.

موسوی افزود: هم‌اکنون این انجمن آماده مشارکت و همکاری با سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار بوده که زمینه‌ساز خدمات‌رسانی بهینه و مناسب‌تر به اقشار آسیب‌پذیر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول