اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد.

عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،  سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام، وارد وین شد.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین در این باره گفت: آقای عراقچی امروز دوشنبه، با برخی روسای هیأت‌های شرکت کننده در نشست، دیدارهای دوجانبه خواهد داشت. همچنین، در این روز نشست‌های کارشناسی اعضای برجام نیز برگزار خواهد شد. 

نماینده دائم کشورمان همچنین گفت: نشست کمیسیون مشترک نیز در روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و دیدارهای دوجانبه رئیس هیأت ایرانی با هیأت‌های دیگر، در این روز نیز ادامه خواهد یافت. 

غریب آبادی اظهار داشت: عراقچی در این سفر با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و وزیر امور خارجه اتریش نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش فارس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس در هفته‌ای که گذشت به تهران سفر و با مقامات ایرانی دیدار کرد و در ‌پایان این سفر بیانیه‌ای بین ایران و آژانس منتشر شد که براساس آن ایران اجازه دسترسی آژانس به دو مکان مورد نظر را خواهد داد.

براساس توافق ایران و آژانس، ایران داوطلبانه به دو مکان مشخص شده دسترسی داده و فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل می‌کند و بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات، آژانس هیچ سوال دیگری از ایران و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان‌های فراتر از آنچه ایران اظهار کرده، ندارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه در وین با حضور هیات های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به ریاست عراقچی و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفتم اسفند ماه ۱۳۹۸ در شهر وین برگزار شد. اعضای حاضر در آن نشست ضمن حمایت از روسیه برای تداوم اجرای پروژه ایزوتوپ‌های پایدار در ایران، تاثیر تحریم‌های آمریکا در ممانعت از بهره‌مندی ایران از منافع برجام را مورد اذعان قرار دادند.(اینجا بخوانید)

در آن نشست، نگرانی جدی پیرامون گام‌های ایران در خصوص تعهدات هسته‌ای ذیل برجام ابراز شد. اعضا همچنین تصدیق کردند که وضع مجدد تحریم‌های آمریکا، مانع بهره‌مندی کامل ایران از منافع ناشی از رفع تحریم‌ها شده است.

قبل از آن نیز کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) ۱۵ آذرماه سال گذشته (۱۳۹۸) در محل نمایندگی اتحادیه اروپا در وین برگزار و در آن نشست اعضای حاضر بار دیگر بر تلاش برای حفظ برجام تأکید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول