اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حضور رئیس جمهور افغانستان در مراسم عاشورای حسینی

رئیس جمهور و مقامات ارشد افغانستان همزمان با آغاز مراسم عاشورای حسینی در شهرهای مختلف این کشور در یکی از مساجد کابل حضور یافته و در مراسم عزاداری شرکت کردند.

حضور رئیس جمهور افغانستان در مراسم عاشورای حسینی

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،  مراسم عاشورای حسینی، امروز دهم ماه محرم الحرام با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در افغانستان آغاز شده است. 

پیش از این مقامات افغانستان اعلام کرده بودند که برای تامین امنیت مراسم عاشورا نیروهای نظامی این کشور در کنار نیروهای مردمی حضور فعال خواهد داشت. 

رییس‌جمهور افغانستان و مقامات ارشد دولتی،‌ رئیس مجلس سنا این کشور نیز با حضور در مسجد بقیت‌الله الاعظم در منطقه دشت برچی کابل در مراسم عاشورای حسینی شرکت کردند. 

 

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور افغانستان در این مراسم گفت:با تمام تلاش‌های دشمنان، هیچ کس نتوانست در افغانستان بین شیعه و سنی خط فاصله بیاندازد.

وی افزود: ما با جوهر عاشورای حسینی آشنا هستیم و وقتی بحث عدالت به میان می‌آید، همه ما از یک ریشه آب می‌خوریم.

تصاویر منتشر شده از ولایت های مختلف کابل نشان می‌دهد که مردم با وجود خطر کرونا استقبال بسیاری پرشوری از این مراسم داشتند. 

هرات

مردم هرات با حضور گسترده خود در مراسم عاشورا به عزاداری و سینه زنی سالار شهیدان پرداخته و تصاویر منتشر نشان می‌دهد مردم به صورت گسترده در این مراسم حضور یافتند. 

 

کابل

مردم کابل نیز با حضور گسترده در مراسم عزاداری شرکت کردند.

 بیش از 4 هزار نیروی نظامی تامین امنیت این مراسم را برعهده داشته و در کنار این ده هزار نیروی مردمی نیز به نظامیان برای تامین امنیت بهتر کمک خواهند کرد. 

 

تاکنون این مراسم در امنیت کامل انجام شده و عزاداران مشغول سینه زنی و نوحه خوانی برای امام حسین(ع) هستند.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول