اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

نخبگان خود را وقف خدمت به مردم کنند/ اصلاح جامعه از اهداف نهضت عاشورا است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در تبیین بعد اجتماعی نهضت عاشورا، گفت: نخبگان باید خود را وقف خدمت به مردم و آگاهی‌بخشی به جامعه کنند.

نخبگان خود را وقف خدمت به مردم کنند/ اصلاح جامعه از اهداف نهضت عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری روز عاشورا در حسینیه مرکز فرهنگی امام حسین (ع)، اظهار کرد: نهضت عاشورا بر  پایه دفاع از اصول و ارزش‌های اسلامی، مقابله با طاغوت و احیای امر به معروف و نهی از منکر استوار است.

وی بیان کرد: بزرگترین معروف، اقامه حکومت اسلامی است و اگر نهضت امام حسین (ع) و یارانش نبود، امویان چیزی از اسلام نبوی باقی نمی‌گذاشتند.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه تاریخ خاصیت تکرار شوندگی دارد و باید از واقعه کربلا عبرت بگیریم، افزود: ارشاد جامعه، نپذیرفتن ظلم، تمسک به ولایت، حضور در میدان‌های جهاد و امر به معروف بر پایه بصیرت دینی از جمله عبرت‌های واقعه کربلا است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: واقعه کربلا دارای ابعاد و درس‌هایی در زمینه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه امروز با جاهلیتی پیچیده مواجه هستیم که ابعاد مختلفی دارد، بر مقابله با سنت‌ها و عادت‌های ناپسند تاکید کرد و گفت: بعد اجتماعی، آگاه‌سازی جامعه و تنویر افکار عمومی از جمله ابعاد مهم نهضت عاشورا است؛ امام برای برپایی عدالت اجتماعی و مبارزه با تضییع حق محرومان، خود و همه داشته‌های خود را فدا ساخت.

آیت‌الله کعبی همچنین خطاب به خواص و نخبگان جامعه، اظهار کرد: نخبگان باید خود را وقف خدمت به مردم کنند؛ افراد دارای جایگاه اجتماعی، اهالی علم و ثروتمندان هر جامعه اگر منحرف شدند، جامعه اسلامی هم منحرف می‌شود و همواره نیز تحریف حقایق از طریق آنها صورت می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر بر جریان تحریف حقایق غلبه پیدا کنیم، تحریم ها و محاصره اقتصادی دشمن را هم خنثی می‌کنیم که نخبگان در این مسیر نقش اساسی دارند.

وی در پایان با تقدیر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا توسط عزاداران، به قرائت زیارت عاشورا در ظهر روز دهم محرم توصیه کرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول