اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار آبگرفتگی در 3 استان/ تهران خنک می‌شود

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه در شرق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی وجود دارد که توصیه می‌شود در تردد، اسکان و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط شود.

هشدار آبگرفتگی در 3 استان/ تهران خنک می‌شود

صادق ضیائیان در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد:‌ بعدازظهر امروز در آذربایجان شرقی، قم، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، شمال استان مرکزی و شمال اصفهان سرعت باد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی‌ و شرق کرمان وزش باد داریم که در زابل در برخی ساعات با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه در شرق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و بارندگی گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آبگرفتگی وجود دارد، توصیه می‌شود آبروهای شهری و روستایی بررسی و بازگشایی شوند، همچنین در تردد و اسکان و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط شود.

ضیائیان ادامه داد: روز آینده 9 شهریور و دوشنبه در شمال ‌شرق کشور دما 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد و از سه‌شنبه 11 شهریور تا پنج‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال شرق کشور دما 5 تا 8 درجه افزایش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در دو روز آینده در ساعت بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات تهران، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان همچنین جنوب کرمان، جنوب فارس و استان هرمزگان، بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: بعدازظهر امروز 8 شهریور با شمالی شدن جریانات در سواحل شمالی کشور به تدریج در استان گلستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم که این شرایط در دو روز آینده در شرق مازندران، ‌گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه فردا شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان و خراسان خواهد بود، اضافه کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور شمال شرق و همچنین دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: ‌آسمان تهران امروز شنبه 8 شهریور قسمتی ابری است، جهت باد امروز در تهران، جنوبی و سرعت باد 14 کیلومتر است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است.

وی اظهار کرد: روز آینده آسمان تهران صاف گاهی با وزش باد و به تدریج کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 32 و 21 درجه خواهد بود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بیشینه دمای تهران به 30 درجه کاهش می‌یابد.

ضیائیان افزود: امروز اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول