اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کوچک‌ترین جهادگران کشور از هدیه «حاج قاسم» می‌گویند + فیلم و عکس

گروه‌های جهادی با انگیزه و نیت خداپسندانه برای رفع محرومیت‌های جامعه ایثار می‌کنند و به ‌صورت خودجوش آستین همت را بالا می‌زنند.

کوچک‌ترین جهادگران کشور از هدیه «حاج قاسم» می‌گویند + فیلم و عکس

خبرگزاری فارس، املش - منور شعبان پور؛ گروه‌های جهادی که غالباً اعضای آن را جوانان تشکیل می‌دهند برای عملی کردن خدمت بی‌منت در جامعه به‌ویژه در مناطق محروم و کمک به نیازمندان و رفع محرومیت‌ها همیشه آستین همت را بالا زده و نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند.

گروه جهادی مدافعان حریم زینبی املش که متشکل از ۲۰ نفر از بانوان تحصیل‌کرده بوده از سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کرده است و تا به امروز فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و هنری مناطق محروم شامل رنگ‌آمیزی مدارس، آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی، آموزش مشاغل خانگی حول محور اقتصاد مقاومتی داشته است.

 

گروه‌های جهادی ایثارگرانه برای رفع محرومیت‌های جامعه تلاش می‌کنند

فعالیت گروه‌های جهادی داوطلبانه و دلی بوده که هرکسی نمی‌تواند به این عرصه وارد شود و سختی‌های این مسیر را تحمل کند.

مسؤول گروه جهادی مدافعان حریم زینبی املش کمک به دیگران بدون چشم‌داشتی فقط برای جلب رضایت خداوند را انگیزه فعالیت این گروه اعلام کرد و گفت که هر جا که احساس کنیم کاری بر زمین‌مانده و به آن توجه نشده، در حد توانایی برای رفع آن کاستی تلاش می‌کنیم در این مسیر هرچند مورد بی‌مهری برخی افراد هم قرار می‌گیریم اما شیرینی کار جهادی مانند دیدن لبخند بچه‌های با صفا و ساده روستایی که کلاسشان رنگ‌آمیزی و نقاشی شده یا احساس رضایت مادری که از طریق آموزش مشاغل خانگی برای خود درآمدی کسب کرده تا به‌دوراز تجملات و تشریفات، ساده و بی‌آلایش به معاش خانواده‌اش کمک کند همه موجب می‌شود تا برای ادامه کار، عزم جدی‌تر را بکار گیریم.

ماهیت کارگروه‌های جهادی آتش به اختیار بودن آن است برای گروه‌های جهادی فرقی ندارد که کی، کجا و در چه شرایطی خدمت کنند در اسفندماه سال گذشته که ویروس منحوس کرونا باعث شد تا فضای جهان و به‌تبع آن کشور ما تغییر کند و ما هرروز شاهد جان باختن عده زیادی از هم‌وطنانمان به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا باشیم کارگروه‌های جهادی در این مدت از ضدعفونی کردن معابر و سطوح گرفته تا تولید اقلام مختلف بهداشتی، حضور در کنار کادر درمانی، تغسیل اموات و غیره، به‌عنوان بزرگ‌ترین پشتیبان مدافعان سلامت در مبارزه با این ویروس ستودنی بود.

هر جا محرومیتی باشد یا مشکلی پیش آید گروه‌های جهادی به‌صورت خودجوش و داوطلبانه پیش‌قدم می‌شوند سمیه آزموده با اشاره به فضای کرونایی کشور در اسفندماه سال گذشته که بسیاری از کسب‌وکارها، فعالیت‌های اجتماعی، گردهمایی‌ها و تجمعات را به تعطیلی کشانده بود، گفت: وقتی فعالیت‌های گروه جهادی ما محدود شد و همچنین با افزایش نیاز کشور به ماسک برای مقابله با کرونا در همان روزهای ابتدایی شیوع این بیماری سعی کردم نقش خود را در مبارزه با این بیماری ایفا کنم بنابراین در منزل شروع به تولید ماسک کردم.

 

تلاش دو کودک خردسال املشی در تولید ماسک

وقتی برای گرفتن گزارش به منزل خانم آزموده رفتم دیدم اتاقش خیلی شبیه به یک کارگاه کوچک خیاطی است؛ پر بود از پارچه و پلاستیک‌های کوچک بسته‌بندی و در این میان دو دختربچه درحالی‌که چادر بر سر و عکس سردار سلیمانی بر سینه داشتند با دستان کوچک خود مشغول بسته‌بندی بودند.

مؤدبانه سلام کردند و من با نوازششان پرسیدم اسم دخترهای گلم چیه؟ یکی گفت نرگس آزموده و اون یکی خودش را کوثر آزموده معرفی کرد، پرسیدم خواهرید؟ به علامت تأیید، سرشان را تکان دادند اما خانم آزموده گفت که این دخترهای خوب برادرزاده‌های من و دخترعمو هستند، آن‌قدر باهم دوست‌اند مثل دو خواهر، کوثر پنج‌ساله و نرگس هشت‌ساله از کوچک‌ترین عضو گروه جهادی مدافعان حریم زینبی املش و البته عضو افتخاری این گروه هستند و برای بسته‌بندی ماسک‌ها به من کمک می‌کنند.

کوثر و نرگس هرچند کم سن و سال اما بااراده‌ای آهنین با دستان کوچک خود برای حفظ سلامت هم‌وطنان خود مانند خیلی از مخلصان بی‌ادعایی که در راه بزرگ مبارزه با کرونا تلاش می‌کنند گام برداشتند تا از این فرصت برای کسب تجربه و آموختن استفاده کرده و عشق و نوع‌دوستی را از کودکی بیاموزند.

ما باید کارهای خوب بکنیم تا سردار برایمان جایزه بیاره!

این خانواده‌ها هستند که می‌توانند نقش اصلی را در تربیت کودکان به‌عنوان سرمایه‌های آینده این نظام داشته باشند و این گنجینه‌های کوچک را باتربیت صحیح به گنجینه بزرگ و بی‌انتها برای آینده این سرزمینمان پرورش دهند.

وقتی از کوثر پنج‌ساله قصه ما پرسیدم چرا این کار را می‌کنی گفت «ما باید همیشه کارهای خوبی بکنیم تا سردار از ما راضی باشد و برایمان جایزه بیارد!»

ماجرای جایزه را از عمه کوثر پرسیدم که پاسخ داد «برای تشویق بچه‌ها به کارهای خوب به آن‌ها گفته‌ام که سردار شهید سلیمانی کارهای خوب شما را می‌بیند چند بار از طرف سردار شهید سلیمانی برایشان جایزه گرفتم که یا شب وقتی خواب هستند بالای سرشان می‌گذارم یا وقتی بیرون هستند بر دسته در آویزان می‌کنم و به آن‌ها می‌گویم که سردار برایتان جایزه فرستاده است.»

تولید بیش از ۶۰ هزار ماسک رایگان

از اسفندماه سال گذشته تا امروز خانم آزموده توانسته بیش از ۶۰ هزار ماسک در خانه تولید کند و بعد از ضدعفونی، بسته‌بندی کرده و به‌صورت رایگان بین مردم و بیمارستان‌ها توزیع کند، البته خیرین نیکوکار هم در تأمین پارچه موردنیاز با وی همکاری داشته‌اند این خانم املشی در نظر دارد در روز تاسوعای حسینی بیش از یک هزار ماسک بین مردم و هیئت‌های مذهبی توزیع کند.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول