اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بیشترین خدمات اوقاف در ماه محرم به نیازمندان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه 74 درصد نیات موقوفات استان برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است، گفت: در طول سال بیشترین خدماتی که اوقاف به جامعه می‌دهد در ایام محرم و صفر است.

بیشترین خدمات اوقاف در ماه محرم به نیازمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در آیین توزیع بسته‌های کمک مومنانه موقوفات شهرستان جویبار که در مسجد فقیه‌محله این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال بیشترین خدماتی که اوقاف به جامعه می‌دهد در ایام محرم و صفر و بعد از آن در ماه رمضان است.

وی افزود: در سال جاری با شیوع ویروس کرونا حدود 90 هزار سبد کالا تحت عنوان شمیم حسینی در قرارگاه سیدالشهدا اوقاف مازندران از محل عوائد موقوفات تهیه و در بین نیازمندان و عزاداران حسینی توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه تبرکات امام حسین(ع) که توسط اوقاف اهدا می‌شود برای همه عزاداران است، بیان کرد: در سال‌های قبل مردم بر سر سفره امام حسین(ع) از غذای نذری استفاده می‌کردند اما امسال با توجه به فرامین مقام معظم رهبری که همه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند، تحت سبدهایی که آماده شده توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری با بیان اینکه در برخی شهرستان‌ها 74 درصد از موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: در این ایام در برخی از شهرستان‌ها روزانه در حال توزیع 500 تا 700 بسته غذایی در بین هیات ها و مردم در تکایا و حسینه‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موقوفات مقید به مکان و زمان است، یادآور شد:  این یعنی موقوفات باید در همانجا که نیت شده اجرای نیت شود و از لحاظ شرعی مجاز نیست در جای دیگر استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه نیروهای سپاه و بسیج همواره همراه با اوقاف بوده‌اند و در کمک‌های مومنانه خدمات ارزشمندی به جامعه داشته‌اند، گفت: سپاه یک روز در سوریه یک روز در لبنان و امروز هم در کنار مردم ایران و کمک به آنان است، امروز در کنار یکدیگر همدلی ایجاد شده برای نوکری مردم و ما به این نوکری افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/86031/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول