اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قیام امام حسین (ع) راه مقابله با سلطه‌جویان را به جهانیان نشان داد

امام جمعه بردسکن گفت: باید علت اصلی قیام امام حسین (ع) را درک کنیم چراکه عاشورا هزاران درس دارد که در عمل به آنها توجه نمی‌شود.

قیام امام حسین (ع) راه مقابله با سلطه‌جویان را به جهانیان نشان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت الالسلام علی اصغر امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت و تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) در برابر حکومت ظالم یزیدیان، درس ایستادگی و مقاومت را به بشریت آموخت و راه مقابله با سلطه‌جویان را به جهانیان نشان داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی که نشات گرفته از قیام اباعبدالله الحسین (ع) است، افزود: از پیام های دیگر عاشورا این است که مرگ باعزت ، بهتر از زندگی زیر بار ظلم و ستم است.

 امام جمعه بردسکن با اشاره شیوع ویروس کرونا و عزاداری ماه محرم در این شرایط خاص گفت: تعالی فرهنگ شهادت حسینی و عاشورایی از اهدف ثابت عزاداری برای امام حسین (ع) است و تحقق این هدف هیچ تغییری نخواهد داشت اگر چه امسال شکل عزاداری‌ها عوض شده است.

 امینی با بیان اینکه دو خطر انحراف و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مراسمات مذهبی را تهدید میکند گفت: انحراف یکی از مسائلی است که علیرغم خرج های فراوان جهت زنده نگه داشتن این عظمت عاشورایی امام حسین (ع) و عزاداری هایی که حقیقتا کارگشا و برای شیعه پر ثمر است تهدید می کند واین نقشه دشمن است.

خطیب جمعه بردسکن عناصر افراطی در هیئت ها جهت زیر پا گذاشتن ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا یکی دیگر از خطرهای هیئت نام برد و گفت: معاون سابق سازمان سیا اعلام کرده است با حمایت مالی از بعضی مداحان و سخنرانان شهرت طلب و سود جو قصد دارد که عقاید و فرهنگ عاشورایی و روحیه شهادت طلبی را در بین مردم سست کنند و به گونه ای که شیعه در نظر دنیا یک گروه جاهل و خرافاتی جلوه پیدا کند لذا همانگونه که رهبری انقلاب بیان داشتند ، امسال مزراسم عزاداری براساس نکات بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شود.

وی نقش مبلغین دینی در روشنگری و هدایت و بصیرت افزایی را مهم عنوان کرد و افزود: اگر مراسمات عزاداری به خوبی اجرا شود می تواند عالم را به سمت سعادت سوق دهد.

امام جمعه بردسکن ضمن قدردانی از عملکرد خوب مدیریت شبکه بهداشت و درمان و کادر پرستاری شهرستان بیان کرد: در حال حاضر 4 بیمار کرونایی در بیمارستان ولی عصر (عج) بستری هستند لذا مواظب باشیم و با توجه به محدودیت های پزشکی که داریم زحمت پرستاران را بیشتر نکنیم.

امینی با اشاره به راه اندازی پویش نذر سلامت ( خرید دستگاه سی تی اسکن) گفت: بایستی عزاداران با کمک های خود گره از مشکلات پزشکی شهرستان را برطرف کنند.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه از اقدامات انجام شده در هفته دولت تقدیر نمود واز همه روسای هیات ها خواست درایام عزاداری ها 100درصد نکات بهداشتی را رعایت نمایند وبراساس برنامه های تنظیم شده ستاد کرونا در شهرستان عمل کنند.

انتهای پیام/70050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول