اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

عزاداری متمرکز هیأت‌ها در جوار بارگاه رضوی در تاسوعا و عاشورا

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال عزاداری هیأت‌ها در روز عاشورا و تاسوعا برای اولین بار در سه محور منتهی به حرم مطهر رضوی به‌صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

عزاداری متمرکز هیأت‌ها در جوار بارگاه رضوی در تاسوعا و عاشورا

هیئت همدلی|‌به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال نماز ظهر عاشورا و تاسوعا متفاوت با سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، گفت: ستاد اقامه نماز استان برنامه‌ای را طراحی کرده تا هیأت‌های مذهبی و عزاداران بتوانند با حضوری باشکوه، اما با رعایت تمام نکات بهداشتی در خیابان‌های منتهی به حرم و در حرم نماز ظهر عاشورا و تاسوعا را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه ما و تمامی دستگاه‌هایی که در این زمینه همکاری دارند، تلاش خواهیم کرد این سنت حسنه به بهترین وجه برگزار شود، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال دسته روی هیأت‌های مذهبی را نخواهیم داشت، عزاداری روز عاشورا و تاسوعا در سه محور خیابان‌های شیرازی، امام رضا (ع) و طبرسی به گونه‌ای خواهد بود که هیات‌هایی که از قبل تعیین شده‌اند، در خطوط بی. آر. تی منتهی به حرم مطهر مستقر و به صورت متمرکز در عزاداری شرکت خواهند کرد.

صاحبقرانی افزود: هیأت‌های مذهبی در محل‌هایی که از قبل با همکاری شهرداری مشخص خواهد شد، برای برگزاری مراسم عزاداری مستقر خواهند شد و با همکاری سلامت‌یارانی که در این مدت توسط شورای هیأت‌های مذهبی و همکاری بسیج جامعه پزشکی، آموزش دیده‌اند، از ایجاد اجتماعات اطراف محل برگزاری جلوگیری خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه امسال استفاده از علامت و نماد هیأت‌ها ممنوع است، گفت: از این پرچم‌ها و علامت‌ها در صورت لزوم فقط در حد فضاسازی محل برگزاری مراسم عزاداری استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول