اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۱۵ میلیارد تومان از مطالبات معوقه کارگران کنتورسازی پرداخت شد/ کارگران در انتظار احیای کارخانه

استاندار قزوین گفت: با پیگیری صورت گرفته و مساعدت‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۱۵ میلیارد تومان از مطالبات معوقه کارگران شرکت کنتورسازی تأمین و جهت پرداخت به حساب سپردۀ دادگستری شهرستان البرز واریز شد.

۱۵ میلیارد تومان از مطالبات معوقه کارگران کنتورسازی پرداخت شد/ کارگران در انتظار احیای کارخانه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت الله جمالی پور با تشریح این خبر خوش، افزود: در حاشیه برنامه‌های نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان قزوین دو مشکل کارگری استان شامل معوقات کارگران شرکت کنتورسازی و مشکل کارگران اخراجی عوارضی‌های استان را با ایشان مطرح و درخواست کردم ما را در تأمین اعتبار مطالبات معوقه کارگران کمک کند.

جمالی پور گفت: ایشان ابتدا اجابت این درخواست را مشکل قلمداد کردند اما وقتی گرفتاری و مشکلات خانوادگی این کارگران مطرح شد، متأثر شدند و قول بررسی و پیگیری دادند.

استاندار قزوین با اشاره به مذاکرۀ کارگران کنتورسازی در جریان سفر معاون رئیس جمهور به قزوین، گفت: من نیز به صورت مفصل راجع به مشکلات کارگران کنتورسازی و عوارضی با ایشان صحبت کردم و حجم معوقات این دو شرکت را شامل ۱۵ میلیارد تومان مطالبات معوقه کنتورسازی و سه میلیارد تومان اعتبار لازم برای برگشت به کار کارگران عوارضی بیان کردم.

جمالی پور در پایان با اشاره به قول مساعد نوبخت برای تأمین اعتبار لازم جهت حل مشکلات این کارگران، گفت: از روز بعد چندین بار دکتر نوبخت با اینجانب صحبت کردند و بر ایفای تعهد و وعده خود تأکید نمودند تا اینکه خوشبختانه امروز این وعده تحقق یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارخانۀ کنتورسازی ایران از نزدیک به یک دهه قبل و بعد از واگذاری نادرست کارخانه به بخش خصوصی، دچار مشکلات عدیده شد، به نحوی که به مرور نیروهای آن تعدیل شده و کاهش پیدا کردند و در نهایت بعد از تخلفات اقتصادی مالک آن و حکم قطعی زندان برای وی، کارخانه دچار وضعیت بحرانی و مشکلات جدی شد. این مشکلات تا معوقات طولانی حقوق کارگران و در نهایت تعطیلی کارخانه پیش رفت و به مهم‌ترین بحران کارگری استان قزوین تبدیل شد.

در یک سال گذشته، وعده‌های گوناگون مسؤولان و مقامات دولتی در ارتباط با پرداخت معوقات و احیای کارخانه یا ناقص اجرا شد و یا اجرایی نشد، در این زمینه پیگری‌های متسمری هم از سوی نمایندگان دوره دهم مجلس و هم از سوی نمایندگان دوره یازدهم صورت گرفت و در نهایت همزمان با سفر نوبخت معاون رئیس جمهور و به گفتۀ رئیس شورای اسلامی کار کارخانه کنتورسازی ایران با مساعدت هدایت الله جمالی‌پور استاندار و پیگیری فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، تصمیم قطعی در ارتباط با پرداخت مطالبات کارگران گرفته شد و این مطالبات روز گذشته پرداخت گردید. این درحالی است که نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی می‌گوید گام جدی بعدی احیای کارخانه از طریق راه‌های موجود است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول