اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

به صد جان می‌خرم، گَردی که خیزد از سرِ راهت

حاج‌آقا گرشاسبی هر سال ۲ ماه محرم و صفر مشتریاشو می‌نشوند و با صدای گرم و دلنشین براشون روضه می‌خوند و کفشای مشتریاشو رایگان واکس می‌زد.

به صد جان می‌خرم، گَردی که خیزد از سرِ راهت

«سارا هوشمندی» فعال رسانه نوشت:

«چند سال پیش تو همشهری محله رفته بودیم یه گزارش بگیریم از یه کاسب که می‌گفتن حبیب خداست؛ از اونا که این ‌روزا دیگه حکم کیمیا دارن! و باید با چراغ تو شهر بگردیم دنبال‌شون ...
یه کفاش قدیمی و باصفای تهرانی که از شاگردای مرحوم کافی‌ بود. حاج‌آقا گرشاسبی که هر سال ۲ ماه محرم و صفر مشتریاشو می‌نشوند و با صدای گرم و دلنشین براشون روضه می‌خوند و کفشای مشتریاشو رایگان واکس می‌زد. و الحق که رنگ رخساره‌اش خبر از صفای باطنش می‌داد... یه پیرمرد فوق‌العاده خوش‌اخلاق و‌ مهربون و بااخلاص. یه پیرغلام؛ از اونا که وجودشون رحمته و برکت ... رو دیوار مغازه‌ش نوشته بود: «اینجا محل روضه‌ ارباب است؛ روضه حسین آبروی ماست».

چند سال از اون زمان گذشته و امسال که محرم به خاطر کرونا مجال بال و پر زدن‌مون بسته‌س، چقدر احتیاج داریم این الگوهای ناب رو معرفی کنیم و ازشون ایده بگیریم.

هر کجا هست خدایا به سلامت دارش...».

انتهای پیام/ت
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول