اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکنش فرمانداری کاشان به موضوع کارتن‌خوابی/ تشکیل کمیته ویژه برای بررسی موضوع

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری کاشان گفت: باید کمیته متشکل از شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی و نیروی انتظامی تشکیل بشود و با جمع‌بندی و آنالیز با کمک دستگاه قضایی جمع‌آوری و پوشش بدهند.

واکنش فرمانداری کاشان به موضوع کارتن‌خوابی/ تشکیل کمیته ویژه برای بررسی موضوع

عباسعلی قپانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، بابیان اینکه در رابطه با کارتن‌خواب‌ها باید این افراد تفکیک بشوند، اظهار کرد: یک سری از این افراد معتاد بومی و غیربومی هستند که به خاطر تأمین پول مواد مخدرشان دست به سرقت می‌کنند که وظیفه نیروی انتظامی است تا بر اساس ماده ۱۶ آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری کاشان، با اشاره به اینکه شهرداری در سال‌های اخیر مدتی گرمخانه‌ای را در چند نقطه از کاشان برای افراد بی‌خانمانی که معتاد نبودند در نظر گرفته بود، گفت: تأمین خوراک، پوشاک و بهداشت‌کار سخت و دشواری است، مدتی فعال بودند که اهالی آن محل‌ها اعتراض کردند که چرا در این منطقه و در همسایگی ما این افراد سکونت دارند.

وی بابیان اینکه، تعدادی از این افراد به بهزیستی، تعدادی به کمیته امداد و تعدادی از این افراد به نیروی انتظامی و مواد مخدر مربوط می‌شود، تصریح کرد: باید این افراد از همدیگر تفکیک شوند؛ نباید نگاه واحد به این افراد داشت چون وظایف هرکدام از ادارات با همدیگر متفاوت است.

قپانی‌پور با اشاره به اینکه، کمیته‌ای با هماهنگی بهزیستی کمیته امداد و نیروی انتظامی بعد از تاسوعا و عاشورا تشکیل می‌دهیم، افزود: باید کمیته متشکل از شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی و نیروی انتظامی تشکیل بشود و با جمع‌بندی و آنالیز با کمک دستگاه قضایی که برخی از این افراد مشکل هویتی دارند را جمع‌آوری و پوشش بدهند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری کاشان، بابیان اینکه برخی از این افراد از اقصی نقاط کشور به دلیل جرائم فرار کرده‌اند و به کاشان پناه آورده‌اند، افزود: جمع‌آوری این افراد را فقط و فقط با حکم قضایی و ترد از شهرستان جواب می‌دهد و این افراد یک سری مشکلات خاصی نظیر هویت دارند که مشخص نیست چه کسانی هستند و وقتی ما می‌خواهیم سرپناه بدهیم مدارکی ندارند.

وی بابیان اینکه جایی که کارتن‌خواب‌ها زندگی می‌کنند حیوان هم ممکن است سکونت نکند، خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد این افراد قبلاً معتاد بوده‌اند و آن‌یک درصدی که کارتن‌خواب بوده‌اند درگذشته با کمک خیرین و انجوها به آن‌ها کمک می‌کردیم.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول