اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

چرخ توسعه کشور به رغم تحریم‌ها هم‌چنان می‌گردد/ بندرخمیر کانون همت خیران در هرمزگان است

نماینده حوزه مرکزی هرمزگان گفت: با وجود تحریم‌های بی‌سابقه بر علیه کشورمان همچنان چرخ توسعه در کشور و از جمله در استان هرمزگان می‌گردد و این حاصل همت جمعی مردم و مسؤولان است.

چرخ توسعه کشور به رغم تحریم‌ها هم‌چنان می‌گردد/ بندرخمیر کانون همت خیران در هرمزگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری پیش از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرستان بندرخمیر اظهار کرد: روند رشد و توسعه در شهرستان خمیر نسبت به قبل بهبود یافته است و در این زمینه خیران گام‌های بلندی برداشته‌اند به طوری که می‌توان گفت بندرخمیر کانون همت خیران در هرمزگان است.

وی با بیان این که بررسی کارنامه دولت‌ها در 4 دهه اخیر حکایت از تلاش جمعی آنها برای ایجاد توسعه در کشور بوده است و کارهای خوبی نیز از سوی هر کدام از آنها در این زمینه برداشته شده است، تصریح کرد: توسعه نامتوازن و مغفول ماندن برخی از شهرها و مناطق کشور در فرآیند توسعه از جمله موضوعاتی است که ما مرتبا در دیدار با مسؤولان کلان کشور و رییس جمهور و سران قوا بر آن تأکید و خواستار بازنگری در تصمیمات تمرکزگرایانه در کشور شده‌ایم.

نماینده حوزه مرکزی هرمزگان ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد یک تحریم همه‌جانبه از سوی آمریکا و فشار حداکثری بر کشورها برای عدم همکاری با ایران را شاهد بوده‌ایم اما با این حال در ظالمانه‌ترین شرایط بین‌المللی و اقتصادی بر علیه ایران، چرخ توسعه همچنان در گردش است و بهره‌برداری از 576 پروژه عمرانی با بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هرمزگان کار بزرگی است.

آشوری خاطرنشان کرد: خیران در هرمزگان در فرآیند توسعه آن در عرصه‌های مختلف همتی بلند از خود نشان داده‌اند و بخش بزرگی از توسعه هرمزگان مدیون آنها است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت، انسجام و استفاده از همه ظرفیت‌ها در کشور، گفت: مجمع نمایندگان استان نیز با نظارت دقیق و تدوین قوانین کارگشا در کنار مجموعه مسؤولان محلی، روحانیت و همه افراد در حوزه سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و خیران در این زمینه یاری‌رسان خواهند بود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس، توجه دادن بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان به محیط پیرامون خود در فرآیند توسعه را یک اقدام خوب در سال‌های اخیر برشمرد و بیان کرد: در گذشته بنگاه‌های اقتصادی در کشور گرایش چندانی به محیط پیرامون خود نداشتند اما براساس قانونی که در برنامه پنجم آورده شده امروز شاهد افزایش مشارکت‌ این بنگاه‌های اقتصادی هستیم که ساخت بیمارستانی بزرگ با ظرفیت‌های ویژه نمونه‌ای از این سند مشارکت است.

آشوری، در پیش بودن تدوین برنامه هفتم توسعه را مورد اشاره قرار داد و در همین زمینه بر ضرورت همفکری عمومی در استان به منظور لحاظ ساختن موضوعاتی مهم در فرآیند رشد و پیشرفت کشور متوازن با منافع هرمزگان تأکید و اظهار داشت: می‌توانیم پیشنهادات خوبی را برای افزایش سهم هرمزگان از توسعه ملی در این برنامه در قالب مفاد کلی مطرح و از طریق آن پیگیری‌های لازم را برای سوق دادن هرچه بیشتر منابع ملی به سوی رفع محرومیت‌های هرمزگان داشته باشیم.

به گزارش فارس، در هفته دولت امسال ۴۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان در بندرخمیر به بهره‌برداری رسید که به گفته میرهاشم خواستار فرماندار خمیر، از مجموع این پروژه‌ها، ۲۹ پروژه در حوزه روستایی بوده که  ارزش اعتبار آن برابر با ۲۱۳ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال است . محور رفت بندرخمیر به بندرعباس، ۲۰۰ واحدی مسکن مهرورزان ،۸۴ واحدی مسکن مهر، ۴۷ واحد اقشار کم درآمد جیحون، بخش مراقبت های ویژه بیمارستان نیاپور بندرخمیر، پروژه‌های در حوزه مخابرات و توسعه شبکه برق از جمله آنها است.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول