اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در یک شرکت خودرویی

کارکنان مجموعه سایپاپرس در شهرستان ری با برگزاری مراسم عزاداری و نوحه خوانی در ماتم اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به سوگواری پرداختند.

برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در یک شرکت خودرویی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری،همزمان با ایام ماه محرم، کارکنان سایپاپرس با برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارادت و علاقه خویش را به امام حسین(ع) و خاندان پاکش ابراز کرده و در مظلومیت آن امام همام به سوگ نشستند.

در این مراسم که با حضور سیداکبرهاشمی مدیرعامل سایپاپرس، اعضای هیأت مدیره، معاونان، مدیران، رؤسای شرکت و جمع کثیری از کارکنان همراه بود، حجت الاسلام علی سعیدیان سخنران و کارشناس دینی با تشریح واقعه کربلا و فلسفه عاشورا، پشتکار و همت را از شاخصه‌های اصلی مسلمان واقعی و موجب پیشرفت وتوسعه جامعه دانست.

وی افزود: ما در واقعه عاشورا علاوه بر گریستن، باید در مورد آن تفکر و تعقل کنیم و از آن درس و عبرت‌های زیادی بگیریم که یکی از مهم‌ترین آن درس‌ها، هدف و وسیله قرار ندادن ابزارهای فراقانونی و غیرموجه برای رسیدن به مقاصد و اهداف دنیوی است.

این کارشناس دینی ادامه داد: نباید فقط به ظواهر و پوسته دین توجه کرد بلکه عمق و باطن آن بسیار مهم‌تر است و تأثیر همین امر در قلب کوفیان باعث حادثه عاشورا و ضربه زدن به اسلام و دین شد.

حجت الاسلام سعیدیان در پایان یادآورشد: دین، قرار گرفتن همه ارزش‌ها در کنار یکدیگر است و حقایقی محسوب می‌شود که به واسطه دستورات اهل بیت(ع) به ما رسیده و تمام شئونات فردی و اجتماعی جامعه را اصلاح می‌کند.

در ادامه این مراسم معنوی کربلایی مهدی سعیدی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ذکر مصیبت شهادت حضرت اباعبد الله الحسین(ع) و یاران باوفایش به مداحی و نوحه سرایی پرداخت.

به گزارس فارس، برگزاری مراسم معنوی زیارت عاشورا همراه با عزاداری در دهه اول محرم از ساعت ۷ تا ۸ صبح از برنامه‌های شرکت سایپاپرس به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول