اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خادم هیأت یعنی خادم مردم/ اهدای ۵ هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی

باید بگوییم اینجا مسؤول و غیرمسؤول، فقر و غنی، ۶۰ ساله و ۶ ساله ندارد، وادی امام حسین و محبت است، چندین سال است اینجا را جارو می‌زنم و به این کارم افتخار می‌کنم و به اعتقاد من خالص‌ترین افراد جهادگرانی هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی در این فضا کار می‌کنند.

خادم هیأت یعنی خادم مردم/  اهدای ۵ هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، از زمانی‌که بحث کرونا تلخی‌ها و شیرینی‌های بسیاری را به چشم دیدیم که اگر بخواهیم جورچینی از اینها را کنار هم بچینیم می‌بینیم که شیرینی‌هایش از هر نظر بر آن پیشی می‌گیرند، از شیرینی‌هایش همین بس که گروه‌های جهادی و الان هم هیات‌های مذهبی پا به میدان گذاشته و به بهترین نحو تجلی‌بخش مهربانی و همدلی شدند.

 

این روزها در گوشه گوشه کشورمان اخباری از رزمایش کمک مومنانه می‌شنویم که این روزها در لابه لای اخبار هیأت‌های مذهبی خوش درخشیدند، هیأت‌هایی که تا پیش از ماجرای کرونا تصور برخی بر این بود تنها عزاداری می‌کنند بلکه باید گفت عزاداری تنها یکی از ده‌ها فعالیتی است که آنها انجام می‌دهند و این روزها از تهیه جهیزیه گرفته تا یتیم‌نوازی و سایر تنها بخش کوچکی از اقداماتی است این هیأت‌ها در دستور کارشان دارند.

هیأت قمر بنی‌هاشم (ع) مرکز استان مازندران یکی از هیأت‌های قدیمی است که از سال ۳۶ فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف آغاز کرده است.

شاید این روزها نام هیأت بلکه باید نامش را تشکل نهاد؛ چرا که ۶۳ سال پیش فالیت خود را شروع کرده و اکنون به عنوان یکی از تشکل‌های شاخص مذهبی در کشور فعال است.

 

این تشکل اکنون دارای ۹ معاونت بین‌الملل، روابط عمومی، سبک زندگی، برنامه‌ریزی مالی، اداری، خدمات اجتماعی، مرکز نیکوکاری و خیریه کریم اهل بیت فعالیت دارد.

یوسف بارانی مسؤول هیات قمربنی هاشم (ع) که همه او را حاج یوسف می‌شناسند و با این نام صدایش می‌زنند، می‌گوید: از وقتی یادم هست در این هیأت بودم یعنی از زمان کودکی و مادرم کلیددار این هیأت بود و در این هیأت هم پیر شدم.

این هیأت دارای ۹ معاونت است که در حوزه خدمات اجتماعی قرارگاه جهادی سلمان فعال بود که بعد از شهادت سردار سلیمانی به قرارگاه جهادی شهید قاسم سلیمانی تغییر یافت و در سیل ابمال ساری، اق قلا تا سیل خوزستان و سیستان و بلوچستان فعال بوده و خدمات خوبی ارائه داده است.

وی بیان می‌کند: با شیوع کرونا از پنجم اسفند توسط قرارگاه جهادی شهید سلیمانی، کارگاه خیاطی در دو شیفت با ۹۰ خیاط و ۴۵ چرخ خیاطی فعال شد که روزانه ۱۰ تا ۱۲هزار ماسک تولید کرد و در مجموع ماسک تولیدی به ۷۵۰ هزار عدد رسید.

 

این ماسک‌ها به‌صورت رایگان در اختیار مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، نیازمندان، سمن‌ها و سایر قرار گرفت.

در کنار آن این قرارگاه جهادی با فعال کردن شبکه خانگی ۶۰ خیاط خانگی فعال شدند که از این راه برای برخی از خیاطان سرپرست خانوار و بدسرپرست شغل موقت ایجاد شد.

 

این عضو کمیته خدمات‌رسانی تشکل‌های مذهبی کشور اضافه می‌کند: مرکز نیکوکاری کریم اهل بیت طی ۳۰ شب ماه مبارک رمضان ۱۰۰۰ پرس غذای گرم و در مجموع ۳۰هزار غذای گرم را بین نیازمندان و کارگران روزمزدی که دور میدان‌های شهر بودند توزیع کرده است.

 

در بحث کمک‌های مومنانه باید بگوییم ۵ هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی هر بسته  به مبلغ ۲۷۰هزار تومان بین جامعه هدف ما توزیع شد.

این عضو شورای راهبری جامعه ایمانی مشرع کشور بیان می‌کند: در مجموع یک هزار و ۲۰۰ نفر زیرپوشش هیأت قرار دارند و در کنار آن به معاونت پرورشی آموزش و پرورش مازندران اعلام کردیم که محصلان نیازمند را به هیأت معرفی کنند و از ماه مبارک رمضان تاکنون بین این دانش‌آموزان ۱۸هزار مرغ و پک بهداشتی توزیع کردیم.

 

در مجموع نیروهای جهادی که با هیأت ما همکاری دارند ۴۰۰ نفر هستند که البته این تعداد در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند و هرجا نیاز باشند ورود پیدا می‌کنند.

بارانی می‌گوید: این روزها سطح شهر را سیاه‌پوش کردیم و از ساعت ۱۸ تا ۲۰ هر شب مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن سیدرسول حسینی برگزار می‌کنیم.

در راستای عزاداری‌ها روی سر در ۲هزار درب منازل پرچم عزاداری نصب کردیم و به نیت ۷۲ شهید عاشورا، ۷۲ دیگ غذای نذری البته با مجوز بهداشت در شب عاشورا بین محلات فقیرنشین توزیع خواهیم کرد.

از کودکی در هیأت بزرگ شدم الان ۲۵ سال است که مسؤولان هیأت را عهده دار هستم، اعتقادم این است خانه اهل بیت، خانه حل مشکلات مردم است، در واقع کسی که می‌گوید من نوکر اهل‌بیتم در واقع از جان و دل به مردم خدمت کند.

 

اینکه در روزهای کرونایی که مردم بسیاری چشم انتظار کمک هستند تنها به دلیل بیماری در قرنطینه خانگی بمانیم درست نیست خود من هم جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی هستم ولی نمی‌توانم در خانه بنشینم و دست روی دست بگذارم؛ چراکه دست‌فروشی که در بازار هفتگی تنها چند ماه کار می‌کرد تعطیل شده و اکنون در تامین معاشش با مشکل مواجه است.

وی خاطرنشان می‌کند: خادم هیأت یعنی خادم مردم؛ اعتقادمان این است غیر از نوکری مقام دیگری نداریم.

 

درست است محرم امسال به‌دلیل شرایط کرونایی مدل عزاداری عوض شد اما عزاداری همان عزاداری است و باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا باشد.

 

مسؤول هیات قمربنی هاشم(ع) ساری می‌گوید: درست است تغییر مدل عزاداری و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی سخت است ولی هم ثوابش بیشتر و شیرین است.

 

هیأت قمر بنی‌هاشم ساری موکب اربعین دارد و الان ۶۳ سال ۶۰ شب مراسم می‌گیرد و جابه‌جایی موجب شده هزینه‌های برگزاری مراسم ۱۰ برابر افزایش یابد ولی همه کار دلی است.

 

باید بگوییم اینجا مسؤول و غیرمسؤول، فقر و غنی، ۶۰ ساله و ۶ ساله ندارد، وادی امام حسین و محبت است، چندین سال است اینجا را جارو می‌زنم و به این کارم  افتخار می‌کنم و به اعتقاد من خالص‌ترین افراد جهادگرانی هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی در این فضا کار می‌کنند.

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول