اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کادر بهداشت و درمان نیاز به همکاری جدی‌تر رسانه‌ها دارند

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در شرایط همه‌گیری کرونا، جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان ما نیاز به همکاری جدی‌تر رسانه‌ها دارند.

کادر بهداشت و درمان نیاز به همکاری جدی‌تر رسانه‌ها دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر علی بیرجندی‌نژاد در جلسه مشترک با مدیرعامل خانه مطبوعات، رسانه و مسئولین بسیج رسانه خراسان رضوی بیان کرد: راه کنترل کرونا؛ آموزش، همراهی و همکاری عمومی است. از این رو انتظار می‌رود که رسانه‌ها در راستای عمل به وظایف ذاتی خود به ویژه در این شرایط بحرانی موثرتر وارد عمل شده و نگذارند اطلاعات غیرعلمی و خرافی در جامعه رواج پیدا کند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد ضمن انتقاد از ارائه اطلاعات غیرعلمی در برخی از رسانه‌ها در خصوص درمان کرونا گفت: این بی انصافی است که دانشمندان و اساتید بزرگ ما در این شرایط صدایشان به مردم نرسد و از سوی دیگر اطلاعات غیرمستند و بعضا خرافی از سوی برخی افراد به سادگی منتشر شده و  افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد. 

وی افزود: کرونا بزرگانی را از مردم ما گرفت که جبران فقدانشان شاید ده‌ها سال زمان ببرد ما اساتیدی چون دکتر علی اکبر خوارزمی، دکتر احمد خسروی خراشاد را از دست دادیم. کسانی که اساتید بزرگ و برجسته علم و اخلاق در عرصه پزشکی بودند. 

بیرجندی‌نژاد شرایط مشهد را بسیار شکننده توصیف کرد و گفت: سفر به هر علتی عامل بزرگی در رشد و گسترش بیماری کرونا است؛ امیدوارم مردم و رسانه‌ها نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و در تعطیلات پیش رو که مختص عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است؛ با تاسی به سیره و روش ایشان از گسترش بیماری در قالب سفرهای غیرضرور که مصداق عملی تضییع حق‌الناس است؛ بپرهیزند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد در پایان از همکاری مشترک با خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی خبر داد و گفت: به این منظور تفاهم نامه مشترکی نیز منعقد خواهد شد که بر اساس آن، خدمات بهداشتی و درمانی ویژه ای برای خبرنگاران و اصحاب رسانه ارائه خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در این جلسه بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در بین مردم تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه نیز چون جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان برای انعکاس مناسب اخبار و رویدادها در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور داشته و در این مسیر تعداد زیادی از خبرنگاران گرفتار کرونا شده‌اند و متاسفانه برخی نیز چون روح الله رجایی( که اصالتا مشهدی بود) بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس جان باخته‌اند.

مجتبی محمودی بر لزوم برقراری ارتباط موثرتر میان اصحاب رسانه و جامعه پزشکی تاکید کرد و از آمادگی  خانه مطبوعات و رسانه استان برای  ساماندهی گروهی از بزرگان رسانه‌ای مشهد در قالب کارگروه مشترک با سازمان نظام پزشکی مشهد خبر داد و افزود:  از طریق این کارگروه سعی خواهیم کرد؛ انعکاس مناسب‌تر و علمی‌تر اخبار و رویدادهای حوزه بهداشت و درمان و همچنین مسائل و مشکلات صنفی جامعه پزشکی را در استان عملی سازیم. 

وی در ادامه شکل‌گیری و معرفی گروهی از پزشکان را در قالب پزشکانِ همیار رسانه را پیشنهاد کرد و گفت: این گروه مرجعی خواهد شد تا اصحاب رسانه راحت‌تر با جامعه پزشکی ارتباط بگیرند و این اطمینان را داشته باشند که  اطلاعات خود را از منابع خبری مورد تایید سازمان نظام پزشکی و یا دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت می‌کنند.

محمودی انعقاد تفاهم نامه مشترک میان خانه مطبوعات خراسان رضوی و سازمان نظام پزشکی مشهد را فصل جدیدی در همکاری میان جامعه پزشکی و رسانه ای استان دانست و گفت: رفع مشکلات بیمه‌ی درمانی خبرنگاران اولویت خانه مطبوعات است که امیدارویم با همکاری جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی مشهد این مشکل هر چه زودتر مرتفع شود.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول