اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

75 درصد زندانیان اصفهان در سن کارآفرینی قرار دارند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: آمارها نشان می‌دهد حدود 75 درصد جمعیت زندانیان استان اصفهان افراد کمتر از 44 سال سن هستند که این سن اوج شورآفرینی، کارآفرینی، اثربخشی و کارایی محسوب می‌شود

75 درصد زندانیان اصفهان در سن کارآفرینی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اصفهان، محمود ضیایی‌فرد در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان که با هدف بررسی مسائل و مشکلات زندان‌ها و زندانیان برگزار شد با اشاره به کار زندانبانی اظهار داشت: یکی از سخت‌ترین مشاغل در نظام جمهوری اسلامی شغل زندانبانی است که امروز با وجود تمامی مسائل و مشکلات موجود، پرسنل زندان‌های استان اصفهان با حضوری ایثارگرانه تلاش وافر دارند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان افزود: در طی مدتی که ویروس منحوس کرونا در کشور و استان اصفهان انتشار یافته،کارکنان زندان‌های استان نه تنها از موضوع دورکاری و مرخصی‌های مربوطه و لازم استفاده نکرده‌اند، بلکه به صورت شیفت‌های ۲۴ ساعته در زندان‌ها حضور یافته و به انجام وظیفه پرداخته‌اند.

وی عنوان کرد: با وجود تمامی تلاش و کار شبانه‌روزی کارکنان در طی سال جاری به دلیل نبود اعتبار و بودجه کارکنان از دریافت هرگونه رفاهیات از جمله اضافه‌کاری و پاداش محروم بوده و فقط حقوق ماهیانه دریافت کرده‌اند که به دلیل نوع سختی کار و حضورهای شبانه‌روزی ملزم به پرداخت حق آنان هستیم.

ضیایی‌فرد با اشاره به مشکلات بعضی از زندان‌های استان اصفهان گفت: تراکم موجود در برخی زندان‌های استان مانند شهرضا، خمینی‌شهر، زرین‌شهر، مرکزی و کاشان به دلیل فرسودگی نیازمند عزم جدی‌تر برای تکمیل، احداث و بهره‌برداری زندان‌های جدید در خارج از شهرها دارد که باید با تمامی توان و تعامل ملی و استانی به سرانجام لازم برسد.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با تحلیلی از آمار موجود در زندان‌ها بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد جمعیت زندانیان استان اصفهان افراد کمتر از ۴۴ سال سن هستند که این سن اوج شورآفرینی، کارآفرینی، اثربخشی و کارایی محسوب می‌شود و حضور این افراد در زندان‌ها حاکی از حجم و انباشتگی مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه است که باید مرتفع شود.

وی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای حاصل شده در زندان‌ها افزود: باید توجه جدی به مسائل حمل و نقل، معیشت، بهداشت و درمان، آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده‌های آنان بشود.

حل مشکلات زندان‌ها تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد

سید مسعود خاتمی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه این جلسه با تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های جهادگونه و ایثارگرانه پرسنل و قول مساعد برای پیگیری اعتبارات و مصوبه سال 91 مجلس در خصوص قانون تسری عنوان کرد: حل مشکلات زندان‌ها پس از مکاتبه استان در کمیته‌های حقوقی و قضایی مجلس که دو تن از نمانیدگان مردم استان اصفهان در آن حضور دارند بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اشتغال هر چه بیشتر مددجویان در زندان‌ها و خارج از زندان‌ها با حضور بخش خصوصی از نمایندگان خواست تا برای برون رفت از مشکلات موجود با ارائه طرح‌ ها و قوانین لازم، گره‌ای از مشکلات زندان‌ها بازگشایی کنند.

در این نشست نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی اصفهان بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت را بررسی کردند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول