اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

صادرات محصولات کشاورزی بازهم رکورد زد

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از رکوردزنی صادرات محصولات کشاورزی با وجود شرایط کرونا و تحریم خبر داد.

صادرات محصولات کشاورزی بازهم رکورد زد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گمرک مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی ایران اعلام کرد: با وجود شرایط کرونا و تحریم، صادرات محصولات کشاورزی بازهم رکورد زد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: صادرات محصولات کشاورزی در ۵ ماهه نخست سال جاری به بیش از ۳ میلیون تن و ارزشی معادل ۲ میلیارد و ۱۱۷ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که صادرات این محصولات معادل ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار تن و ارزش ۱ میلیارد و ۹۲۳ میلیون دلار بوده از نظر وزنی ۲۲.۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۰.۰۵ درصد رشد داشته است.

مهرداد جمال ارونقی افزود: عمده محصولات صادره در این بازۀ زمانی پسته، گوجه فرنگی، هندوانه، رب گوجه فرنگی، پنیر، بیسکویت و شیرینی و شکلات بوده و مهمترین کشورهای مقصد این محصولات عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، پاکستان، چین، ترکیه، آلمان، هنگ کنگ و هند بوده است.

این مقام مسئول افزود : افزایش درصد ارزشی صادرات این محصولات «هم از نظر ریالی ۶۴ درصد و هم از نظر دلاری ۱۰.۰۵ درصد» ، رکورد جدیدی در سال ۱۳۹۹ با وجود شرایط کرونا و تحریم های اقتصادی به شمار می آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول