اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پردیس سینمایی همدان همچنان بلاتکلیف/ افتتاح موزه هنرهای معاصر طی یکسال آینده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه پروژه پردیس سینمایی همدان همچنان بلاتکلیف است از افتتاح موزه هنرهای معاصر طی یک سال آینده خبر داد.

پردیس سینمایی همدان همچنان بلاتکلیف/ افتتاح موزه هنرهای معاصر طی یکسال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در اواخر فروردین ماه پیش‌بینی این بود کرونا تا اواخر اردیبهشت سیر نزولی داشته باشد، بنابراین تصمیم بر این شد برنامه‌ها به دو شکل فیزیکی و حضور مخاطب و همچنین مجازی دنبال شود.

وی با بیان اینکه چهار جشنواره ملی برای ایام مواجهه با کرونا در ۶ ماهه ابتدای سال طراحی شد افزود: چند جشنواره ملی در حوزه فرهنگی نیز برای ۶ ماه دوم در نظر گرفته شده است که از شهریور امسال تا شهریور برگزار خواهد شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از جشنواره انتخاب کتاب سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز خبر داد و گفت: این کتاب‌ها از بین تمام تالیفاتی که در استان بوده، انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های محرم و صفر جشنواره «آواها و نواها» را خواهیم داشت تصریح کرد: کارهای مقدماتی این برنامه انجام شده که به شکل ملی و با رویکرد موسیقی عاشورایی برگزار خواهد شد.

احسانی در ادامه در خصوص عدم برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: همه جشنواره‌های فرهنگی و هنری در کشور به جز تئاتر فجر که برند ملی برای کشور است، فعلا مسکوت مانده و جشنواره جایگزین در نظر گرفته می‌شود.

وی از جشنواره "فصل امید" به عنوان جایگزین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در سال‌ جاری یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه جشنواره تئاتر بین‌المللی بوده و تبادل مسافر با کشورها امکانپذیر نبود، امسال برگزاری جشنواره تئاتر میسر نبود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان یادآور شد: در جشنواره "فصل امید" گروه‌هایی که در ژانر کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند در هر استان اجراهای جداگانه با رعایت پروتکل خواهند داشت که کارهای آنها داوری شده و برگزیده‌ها معرفی می‌شوند.

وی زمان احتمالی جشنواره فصل امید را آذرماه عنوان کرد و در ادامه سخنانش گفت: گروه‌های همدانی در این جشنواره به صورت ویژه دیده می‌شوند‌.

احسانی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ میلیون تومان بابت اشتراک به رسانه‌های مکتوب پرداخت شده است گفت: بیشترین حمایت را از رسانه‌ها خواهیم داشت اما اعتبارات اجازه نمی‌دهد ولی به محض تامین اعتبار باز هم رسانه‌ها را حمایت‌ می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به پروژه‌های عمرانی فرهنگ استان که چند سالی تعطیل شده‌ بودند بیان کرد: در اوایل سال ۹۷ پروژه‌های فرهنگی و هنری به کتابخانه‌ها واگذار شده بود که نباید چنین اتفاقی رخ می‌داد زیرا خود نهاد کتابخانه‌ها زیرمجموعه وزارت ارشاد است.

پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهید مظاهری مریانج تا ۲ میلیارد تومان تامین اعتبار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه سه پروژه مجتمع فرهنگی و هنری به نهاد کتابخانه‌ها واگذار شده بود افزود: در حال حاضر همه این مجتمع‌ها از سوی ارشاد مجدد احیا شده و مقداری تامین اعتبار نیز صورت گرفته است‌.

 وی با بیان اینکه پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهید مظاهری مریانج تا ۲ میلیارد تومان تامین اعتبار شد بیان کرد: این پروژه اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با این میزان اعتبار فقط بخشی از پروژه تجهیز می‌شود و باز هم نیاز به اعتبار دارد.

احسانی با بیان اینکه پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهر زنگنه ملایر نیز به شرط تامین اعتبار افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان رزن نیز امسال افتتاح می‌شود.

وی در ادامه سخنانش به پروژه موزه هنرهای معاصر اشاره کرد و افزود: حدود پنج سال بود که اعتبار پروژه موزه هنرهای معاصر قطع شده بود و پیمانکار کار نمی‌کرد اما احیا شد و ۵ میلیارد تومان اعتبار نیز در سال ۹۸ برای آن جذب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه این پروژه را با ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم و اکنون نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: برای سال ۹۹ نیز مجدد ۵ میلیارد تومان اعتبار اخذ شد.

وی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به موزه هنرهای معاصر خبر داد و تصریح کرد: طی جلسه‌ای با مسولان کشور و استان برآورد هزینه تجهیز موزه ۳۰ میلیارد تومان عنوان شد که تخصیص این اعتبار به شرط تکمیل و تجهیز موزه در یک سال آینده است‌.

احسانی با بیان اینکه پروژه تالار بزرگ شهر در سال ۸۸ همزمان در پنج استان تصویب می‌شود گفت: این پروژه در همدان تاکنون تعطیل بود تا سال ۹۸ که همزمان با موزه هنرهای معاصر پیگیری شد.

در استان همدان به عنوان یک استان فرهنگی هنوز مرکز همایش‌ها نداریم 

وی با اشاره به اینکه در استان همدان به عنوان یک استان فرهنگی هنوز مرکز همایش‌ها نداریم خاطرنشان کرد: نقشه تالار بزرگ شهر به چهار سالن ۵۰۰ نفری تغییر کرده بود که قبول نکردیم و ردیف اعتباری آن را نیز تغییر دادیم چون ما سالن بالای ۲ هزار نفری نیاز داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در هفته دولت سال جاری چهار تالار بزرگ در چهار استان افتتاح می‌شود اما همدان از این استان‌ها جا مانده است.

وی با بیان اینکه پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهر فیروزان نیز تعطیل بود اما اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: در حال حاضر به دنبال اعتبار هستیم و از ظرفیت شهرستان نیز استفاده می‌کنیم تا این پروژه به سرانجام برسد.

احسانی با اشاره به اینکه در شهرستان درگزین استقرار اداره ارشاد در دستور کار است افزود: پروژه مجتمع فرهنگی هنری فامنین نیز تعطیل بود که سال قبل یک میلیارد جذب اعتبار داشت اما چون جزو پروژه‌های مسکن و شهرسازی بود و عملکرد کندی داشت، مجدد جزو پروژه‌های ارشاد قرار گرفت.

وی ادامه داد: پروژه مجتمع فرهنگی هنری فامنین در چند روز آینده به مناقصه برای انتخاب پیمانکار گذاشته می‌شود و در صورت تخصیص وعده ۵ میلیارد تومان اعتبار ملی، کل پروژه افتتاح می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه سینمای روباز اسدآباد ۱۰ سال است که بلاتکلیف است گفت: این پروژه مجموعه ۲ هزار متری است که همه زمین به جز دو قطعه تملک نشده که از شهرداری شهرستان درخواست داریم تملک را انجام دهد.

وی در خصوص پروژه پردیس سینمایی نیز عنوان کرد: هنوز شهرداری زمین برای این پروژه در اختیار نگذاشته و بلاتکیلف مانده است.

احسانی در خصوص پروژه اسکای مال نیز گفت: این پروژه طبق گفته سرمایه‌گذاران آن در برگیرنده هشت سالن سینمایی است که اتفاق خوبی برای همدان است و ارشاد نیز برای تجهیز این سالن‌ها کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: در خصوص مسائل مختلفی که درباره این پروژه گفته می‌شود نمی‌توانم نظر دهم اما با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی خوبی برای شهر در بردارد، مورد حمایت ارشاد است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول