اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تامین آب شرب و کشاورزی در تمام فصول برعهده آب منطقه‌ای است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: تامین آب شرب و کشاورزی سنندج منوط به زمان خاصی نیست و شرکت آب منطقه‌ای کردستان مسئولیت تامین آب سالم در تمام فصول سال را به عهده دارد.

تامین آب شرب و کشاورزی در تمام فصول برعهده آب منطقه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهندس کامران خُرم ظهر امروز در بازدید از پرتال خروجی شرب و کشاورزی سد قشلاق، ضمن قدردانی از زحمات مجریان این پروژه در راستای پیشرفت و بهره‌برداری مناسب از پرتال خروجی شرب و کشاورزی سد قشلاق(کتوش)، اظهار داشت: تامین آب شرب و کشاورزی سنندج منوط به زمان خاصی نیست و شرکت آب منطقه‌ای کردستان مسئولیت تامین آب سالم در تمام فصول سال را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه این پرتال خروجی نقطه شروع تامین آب شهر سنندج به شمار می‌آید، افزود: این پروژه از حساسیت خاصی برخوردار است و ضمن رعایت نکاتی بهداشتی در راستای تامین آب سالم، باید برنامه‌های مدون و کاربردی در راستای تکمیل و بروزرسانی این محوطه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، در خصوص لزوم انتقال آب به تصفیه خانه سنندج از طریق خط انتقال اختصاصی به طول پنج کیلومتر، افزود: در راستای مدیریت بهتر در نظام بهره‌برداری از آب سد قشلاق این پروژه باید هرچه سریعتر توسط شرکت آب و فاضلاب استان، اجرایی شود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، با اشاره به تخصیص اعتبارات سیلاب به استان، اظهار داشت: امسال 24 میلیارد ریال برای سه نقطه قشلاق، لگزی، گاوشان و بخشی از قزلچه‌سو برآورد شد که خوشبختانه تاکنون 90 درصد این اعتبارات جذب شده است.

فاروق منصوری، اعلام کرد: بخشی از این اعتبارات به حوزه مرمت و بازسازی شبکه اختصاص یافت که سدقشلاق و شبکه آبرسانی شهر سنندج یکی از پروژه‌هایی است که از این محل تامین اعتبار شده است. 

وی با بیان اینکه ورودی کتوش پرتال خروجی آب شرب و کشاورزی سنندج به شمار می‌آید، افزود: در این ورودی تا محل سازه مقسم پل شیخ حدود 12 کیلومتر کانال انتقال استفاده شده است. 

منصوری اعلام کرد: تاکنون مباحث حفاظتی از کانال در این محوطه انجام گرفته و در همین راستا، اتاق نگهبانی با تجهیزات مناسب و رعایت مسائل حفاظتی جانمایی و احداث شد؛ همچنین در مورد دیگر مسائل حفاظتی فیزیکی و دیوارهای محوطه طی این بازدید چاره‌اندیشی شد.

در این بازدید اهم مسائل و مشکلات و بهره‌برداری از تاسیسات آبرسانی در سنندج مورد بحث قرار گرفت و دستورات لازم در راستای بهبود امور کاری توسط مدیرعامل شرکت داده شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول