اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بررسی طرح جامع مدیریتی شهری و قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر اینکه شهرداری‌ها باید خودکفا باشند، گفت: طرح جامع مدیریتی شهری و قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها دو موضوعی است که در مجلس دهم به دنبال بررسی آن هستیم.

بررسی طرح جامع مدیریتی شهری و قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، احمد دنیامالی امروز در مراسم تکریم و معارفه شهردار انزلی در دفتر شهرداری بندرانزلی با بیان اینکه در جامعه امروز نظام شورایی در مدیریت شهری به‌عنوان یکی از نقاط عطف مدیریت شهری محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اهمیت شورا در جامعه امروز، طرح جامع مدیریتی شهری و قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها دو موضوعی است که در مجلس دهم به دنبال بررسی آن هستیم.

احمد دنیامالی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر اینکه شهرداری‌ها باید خودکفا باشند، گفت: برخی شهرداری‌ها با تنشی مواجهه شدند و ازیک‌طرف باید طرح‌های تفصیلی را به‌صورت جامعه ارائه کنند و از طرفی دیگر باید منابع مالی خود را تأمین کنند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همه‌کسانی که در جایگاه شهردار قرار می‌گیرند باید در نوع و رفتار و گفتار خود مراقبت کنند، بیان کرد: کار در شهرداری سخت بوده و شهردار باید شرایطی را به وجود آورد که بتواند شهر را بهتر اداره کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در شهرستان انزلی تکالیف انجام‌نشده زیادی داریم، افزود: یکی از مشکلات این شهرستان، در طرح تفصیلی است که گرفتار آن هستیم و همچنین در موضوع میراث فرهنگی، حریم تالاب و دریا، تصمیمات ما را تحت شعاع قرار می‌دهد.

بزرگترین چالش‌های مدیریتی شهری تأمین منابع مالی است

معاون امور عمرانی استانداری گیلان نیز با بیان اینکه با تأکید بر اینکه شورای شهر انزلی شورای مطلوبی بوده است، اظهار کرد: شورای شهر بندرانزلی ازجمله شوراهایی است که نسبت به سایر شوراهای دیگر شهرهای گیلان، چالش‌های کمتری را داشته و امروز انتظار می‌رود که از این ظرفیت و تعامل در حوزه مدیریت شهری استفاده گردد.

علی اوسط اکبری مقدم یکی از بزرگترین چالش‌های مدیریتی شهری را تأمین منابع مالی دانست و افزود: متأسفانه هیچ‌کدام از شهرهای استان‌ گیلان در حوزه تأمین منابع مالی پایدار اقدام مناسبی نداشتند و در خیلی از شهرداری‌های استان، بیش از ۳۰ درصد وابسته به ماده صد هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان انزلی ازلحاظ جغرافی به‌صورت خطی قرار دارد که از دو جهت تحت تأثیر محدودیت‌هایی قرارگرفته، تصریح کرد: مشکلاتی در طرح‌های تفصیلی وجود دارد و قبل از اینکه این طرح نهایی شود یک تیم تخصصی می‌بایست روی آن کار کند و هر آن چیزی که در طرح تفصیلی وجود دارد استفاده و همه کارها در مسیر قانون و به‌دوراز سلایق شخصی انجام گیرد.

ساماندهی ساخت‌وسازهای افراد غیربومی در شهرستان

فرماندار بندرانزلی نیز در این مراسم با تأکید براینکه شورا می‌بایست حمایت‌های لازم را از شهردار منتخب کند تا نیازهای سازمانی و مشکلات شهری هر چه زودتر حل‌وفصل شود، اظهار کرد: شورای شهر می‌بایست در حوزه کاری شهردار دخالت نکند و دست شهردار را باز نگه دارد اما حتماً نظارت لازم را انجام دهد.

اسماعیل میرغضنفری با بیان اینکه شهردار منتخب آنچه به صلاح شهر است را در چهارچوب قانونی انجام دهد و نباید تحت تأثیر حواشی قرار بگیرد، افزود: ما به شهرداری نیاز داریم که در حوزه کاری شهری، تغییراتی را انجام دهد و نخستین اولویت کاری خود، حقوق و مزایای همکاران مجموعه شهرداری قرار دهید.

وی اولویت دیگر شهردار منتخب را تعهد داشتن بر تعهداتی که درگذشته شهرداری انجام داده عنوان کرد و گفت: برخی تعهدات درگذشته انجام‌شده و شهرداری به علت مشکلات مالی نتوانسته تاکنون آن‌ها را پرداخت کند و شهردار منتخب باید در این خصوص چاره‌ای بی اندیشد.

فرماندار بندرانزلی اولویت سوم شهردار منتخب را ساماندهی ساخت‌وسازهای افراد غیربومی در شهرستان دانست و بیان کرد: بندرانزلی شهری گردشگرپذیر است و گاها افراد غیربومی را می‌بینیم که با اقدام در ساخت‌وسازهای غیرقانونی به شهرستان چهره بدی را جلوه می‌دهند.

به گزارش فارس، سید بدرالدین بدری با حکم استاندار گیلان به‌عنوان شهردار بندرانزلی منصوب و از زحمات مهدی خلیلی در دوران تصدی سرپرستی، تقدیر شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول