اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کلاهبرداری با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فاقد نماد الکترونیکی در اراک

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: فردی که با راه اندازی فروشگاه اینترنتی فاقد نماد الکترونیکی از شهروندی اراکی در حدود یک میلیارد و 200 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود،‌ دستگیر شد.

کلاهبرداری با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فاقد نماد الکترونیکی در اراک

احسان آنقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد:‌ چندی پیش شهروندی اراکی با مراجعه به این پلیس، گزارشی از یک مورد کلاهبرداری از وی طی یک خرید اینترنتی را اعلام کرد. 
 
وی افزود:‌ در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد که این فرد چندی برای تهیه کالای مورد نیاز خود از بستر فضای مجازی از یک فروشگاه اینترنتی فاقد نماد اعتماد الکترونیکی خرید داشته و بعد از دریافت کالا و با توجه به اطمینانی که به این سایت پیدا می‌کند، در مرحله بعدی سفارش خرید خود، مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال به حساب شرکت واریز می‌کند. 
 
این مقام انتظامی اضافه کرد: در این مرحله از خرید و بعد از گذشت چند روز، فرد شاکی هیچ کالایی را دریافت نمی‌کند و زمانی که با شماره هماهنگی واحد فروش تماس می‌گیرد،‌متوجه می‌شود که کسی پاسخگوی او نبوده و او قربانی یک کلاهبرداری شده است. 
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه بیان داشت: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا،‌ مدیر این سایت شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی دستگیر شد. 
 
وی افزود: شاکی با توجه به مشاهده اسناد و مدارک به دست آمده به جرم خود اعتراف کرد و مبلغ کلاهبرداری از او اخذ و به شاکی پرونده تحویل داده شد. 
 
آنقی در ادامه با بیان اینکه امروزه بسیاری از فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی در قالب کلاهبرداری و سو استفاده مالی می‌باشد، به کاربران هشدار داد: فروشگاه‌های اینترنتی مجاز دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند که در صورت عدم پاسخگویی یا عملکرد مجرمانه توسط آنان می‌توان از طریق سایت‌های نماد اقدام به شکایت از فروشگاه اینترنتی داشت و از طریق اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی تخلف صورت گرفته از سوی فروشگاه‌های اینترنتی را پیگیری کرد. 
 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول