اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث بخش مراقبت‌های دارویی در بیمارستان‌های آموزشی همدان

رئیس دانشکده داروسازی همدان گفت: در حال احداث بخش مراقبت‌های دارویی در بیمارستان‌های آموزشی استان همدان هستیم.

احداث بخش مراقبت‌های دارویی در بیمارستان‌های آموزشی همدان

کتایون درخشنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تبریک روز داروسازی از فعالیت رشته‌های داروسازی در استان سخن گفت و اظهار کرد: در حال حاضر مقطع دکتری حرفه‌ای داروسازی و دو رشته تحصیلات تکمیلی سم‌شناسی در همدان فعال است.

وی با بیان اینکه رشته کارشناسی ارشد داروسازی دو سال پیش و دکتری حرفه‌ای از سال ۸۹ در این دانشکده فعال شده است‌ گفت: ۳۵۰ دانشجوی ایرانی و ۶۰ دانشجوی خارجی از کشور کردستان عراق و پاکستان در دانشکده داروسازی همدان تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشکده داروسازی همدان با اشاره به تحصیل ۳۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این در دانشکده افزود: هفت پرونده در خصوص ورود رشته‌ مقاطع بالاتر از کارشناسی ارشد یعنی ph.D دست اقدام داریم و به دنبال ورود رشته ph.D نانوتکنولوژی دارویی، سم‌شناسی و بیوتکنولوژی دارویی در دانشکده هستیم.

وی با اشاره به وضعیت دانشکده داروسازی همدان در کشور گفت: با وجود اینکه دانشکده جوان است و از سال ۸۹ راه‌اندازی شده اما اتفاقات بزرگی در آن از لحاظ پژوهشی و آموزشی رخ داده است.

درخشنده با بیان اینکه در حال احداث بخش مراقبت‌های دارویی در بیمارستان‌های آموزشی استان هستیم افزود: سه شرکت دارویی در استان فعال است و دانشکده داروسازی همدان با این مراکز ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط کاملی را با صنعت دارویی داریم که تنها به شرکت‌های داخلی مربوط نمی‌شود و با خارج از استان نیز وجود دارد بیان کرد: در بخش فناوری با توجه به مرکز رشد و کلین رومی که در دانشکده وجود دارد فعالیت‌هایی در زمینه ساخت فرمولاسیون فرآورده‌ها آن هم بیشتر آرایشی و بهداشتی انجام و در حوزه پژوهشی نیز هر سال مقالات زیادی ارائه می‌شود.

رئیس دانشکده داروسازی همدان تاکید کرد: سال ۲۰۱۹ تعداد ۵۰ مقاله و امسال تاکنون نزدیک به ۷۰ مقاله ارائه شده و در مجموع از لحاظ فعالیت پژوهشی و علمی دانشکده پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی در پایان یادی از شهیدان جهاد سلامت کرد و گفت: این روزها با شیوع کرونا هشت داروساز در کشور شهید شدند که روحشان شاد باشد و امیدواریم ما نیز ادامه دهنده راه آنها باشیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول