اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس‌جمهور اسبق تونس: سازش رژیم‌های مستبد با رژیم صهیونیستی جای تعجب ندارد

رئیس‌جمهور اسبق تونس در واکنش به تصمیم برخی کشورهای عربی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که سازش رژیم‌های مستبد با رژیم صهیونیستی جای تعجب ندارد.

رئیس‌جمهور اسبق تونس: سازش رژیم‌های مستبد با رژیم صهیونیستی جای تعجب ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «المصنف المرزوقی» رئیس‌جمهور اسبق تونس، در واپسین ساعت‌های روز سه‌شنبه در یکی از جلسات حزب عدالت و توسعه مغرب از سیاست کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی  بشدت انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، رئیس‌جمهور اسبق تونس در این خصوص گفت: «از موج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تعجب نمی‌کنم زیرا لایه‌های کوه یخ در حال نمایان شدن است. تمام رژیم‌هایی که با اسرائیل روابط خود را عادی‌سازی می‌کنند بخشی از این سیستم فساد هستند».

المصنف المرزوقی در ادامه گفت: «اماراتی که روابطش را با اسرائیل عادی‌سازی کرده است، نماینده‌ای است که به نابودسازی امت و رویاهای آن مأمور شده است».

وی تأکید کرد: «ما موافق صلح هستیم نه تسلیم شدن. آرمان فلسطین بخشی از آزادی عرب‌هاست. انتفاضه‌های مبارک فلسطینینان و پایداری مردم غزه بود که انقلاب‌های عربی را بنا نهاد».

المرزوقی همچنین تأکید کرد تحرک‌های صورت گرفته علیه انقلاب‌های عربی از میان خواهد رفت همانگونه که استعمار در این کشورها رخت بربست.

تونس از جمله کشورهای عربی است که اکثر مقامات آن مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند. در همین خصوص، برخی رسانه‌های تونسی گزارش داده بودند که گروه‌های مدنی، انجمن و احزاب‌های این کشور تظاهراتی مقابل سفارت امارات در تونس برگزار کردند. معترضان تونسی با در دست داشتن پرچم‌ فلسطین، پرچم رژیم صهیونیستی و تصاویر «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی را لگدمال کردند و آن را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول