اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افتتاح چهار پروژه کتابخوانی در دهه فجر/ سهم نیم درصدی محصولات هنری از سبد خانوار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کمتر از نیم درصد سهم درآمدی خانوارها برای حوزه فرهنگ و هنر است که در این زمینه نیز نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

افتتاح چهار پروژه کتابخوانی در دهه فجر/ سهم نیم درصدی محصولات هنری از سبد خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احمدحسین فتایی امشب در نشست نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری استان، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، اظهار کرد: اهمیت برنامه‌های فرهنگی و هنری بایستی در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد، چرا که زیربنای توسعه هر استان بر اساس مولفه‌های فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم، بدون تردید به توسعه حوزه‌های فرهنگ و هنر کمک کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اقدامات این مجموعه در حوزه فرهنگی و هنری، بیان داشت: مشکلات زیرساختی زیادی داشته و داریم، با این وجود با رایزنی‌ها توانستیم شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات در حوزه عمرانی شویم.

فتایی از افتتاح چهار پروژه کتابخوانی تا دهه فجر امسال خبر و ادامه داد: تکمیل این مجموعه‌های فرهنگی بیش از 13 سال طول کشیده بود که امسال در دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی به تکمیل و بازسازی سالن‌های نمایش شهرهای دورود، ازنا و سلسله اشاره و تصریح کرد: تکمیل سالن نمایش ازنا از سال گذشته شروع شده و هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است، ضمن اینکه تکمیل و فضاسازی سالن آمفی تئاتر دورود نیز از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری مختلفی در سطح شهرهای استان برگزار شد، همچنان‌که سال گذشته شهرستان بروجرد و الیگودرز به ترتیب میزبان جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره تئاتر شدند.

فتایی در خصوص جبران خسارت هنرمندان آسیب‌دیده از کرونا، گفت: دولت در مصوبه‌ای کمک تسهیلاتی را برای اصحاب فرهنگ و رسانه داشت، این موضوع در سطح گسترده‌ای اطلاع‌رسانی شد و در زمینه ثبت اطلاعات هنرمندان با هزار و 52 پرونده با تصویب 16 میلیارد تومان تسهیلات در رتبه ششم قرار داریم.

وی، بودجه فرهنگ و هنر را ناچیز خواند و افزود: در حال حاضر یک چهارصدم بودجه عمومی دولت سهم وزارت ارشاد است که این موضوع بسیار تاسف‌آور و اجحافی در حق اصحاب هنر و رسانه است، از این‌رو انتظار می‌رود بیش از پیش به تخصیص بودجه فرهنگی و هنری توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کمتر از نیم درصد سهم درآمدی خانوارها برای حوزه فرهنگ و هنر است که در این زمینه نیز نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول