اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون قضایی مجلس باید با حداقل13 نفر تشکیل شود/ قالیباف نمایندگان را به این کمیسیون بیاورد

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به عضویت 10 نفر در این کمیسیون گفت: در اصلاحیه قانون آیین نامه داخلی مقرر شده برای یکبار اجازه تشکیل کمیسیون با حداقل 13 نفر را می‌دهد که نیازمند دستور قالیباف برای کوچ 3 نماینده به این کمیسیون است.

کمیسیون قضایی مجلس باید با حداقل13 نفر تشکیل شود/ قالیباف نمایندگان را به این کمیسیون بیاورد

حجت‌الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ‌با انتقاد از عدم تشکیل رسمی این کمیسیون اظهار داشت: ‌اعضای فعلی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس 10 نفر هستند. 

وی افزود: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم با حداقل اعضا و با 13 نفر تشکیل شد. 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در همین راستا تصریح کرد: طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، هر کمیسیون تخصصی باید حداقل 19 نفر باشد، ولی در مجلس نهم، ماده 38 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شده و اجازه داده شد که برای یکبار هر کمیسیون بتواند با 13 نفر تشکیل شود. 

نوروزی گفت: براساس ماده 38 آئین‌نامه داخلی مجلس ما می‌توانیم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم را با 13 نفر تشکیل دهیم. 

نماینده رباط کریم در مجلس گفت: تا زمانی که کمیسیون قضایی و حقوقی جنبه رسمی پیدا نکند و قانونی تشکیل نشود، هیأت رئیسه هم نخواهد داشت، لذا باید منتظر تعیین‌تکلیف نهایی اعضای این کمیسیون باشیم. 

نوروزی در پایان اظهار امیدواری کرد: قالیباف و معاونین مجلس شرایطی را به سمتی هدایت کنند که تعدادی از نمایندگان را از کمیسیون‌های دیگر به کمیسیون قضایی و حقوقی کوچ دهند تا مشکل این کمیسیون درباره عدم حدنصاب رسمیت پیدا کردن حل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول