اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جمهور مصر با شاه اردن دیدار کرد

رئیس جمهور مصر که برای حضور در نشست سه جانبه با سران اردن و عراق در راس یک هیات امنیتی و نظامی به پایتخت اردن سفر کرده است، قبل از این نشست با شاه اردن دیدار کرد.

رئیس جمهور مصر با شاه اردن دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای حضور در اجلاس سه جانبه با سران دو کشور اردن و عراق امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «عبدالله دوم » شاه اردن و ولی‌عهد وی هم برای استقبال از السیسی به فرودگاه  بین المللی «ملکه علیاء» امان رفتند  و طی مراسم رسمی از السیسی استقبال کردند.

وزیر خارجه مصر، رئیس دفتر ریاست جمهوری، رئیس سازمان اطلاعات عمومی و فرمانده نیروهای گارد ریاست جمهوری مصر از جمله اعضای حاضر در هیئت همراه السیسی در سفر به اردن هستند.

دفتر پادشاهی اردن هم اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی قبل از حضور در نشست سه جانبه مذکور با عبدالله دوم شاه اردن و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دیدارهای دوجانبه جداگانه داشته است.

«بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در دیدار عبدالله دوم، سطح هماهنگی میان مصر و اردن در مسائل مورد اهتمام دو کشور را ارج نهاد و بر تقویت همکاری مشترک در راستای مقابله با چالش‌های متعدد جهان عرب در مقطع کنونی تاکید کرد.

شاه اردن هم تلاش مصر در تقویت ثبات و مبارزه با تروریسم در منطقه را در راستای خدمت به منافع ملت‌های عربی خواند و بر ضرورت ادامه ارتقای سطح همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

به گفته سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر، شاه اردن و السیسی درباره ادامه همکاری برای تقویت روابط اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری به منظور بالا رفتن سطح روابط سیاسی و تاریخی میان دو ملت گفت‌وگو کردند.

رهبران دو کشور همچنین با بررسی بحران‌های موجود در برخی کشورهای منطقه بر حمایت از این کشورها برای دستیابی به راه حلی سیاسی و بازگشت امنیت و ثبات برای ملت‌های منطقه و حفظ تمامیت ارضی و صلح و ثبات منطقه‌ تاکید کردند.

ساعاتی پیش نخست وزیر عراق وارد اردن شد و پس از اینکه مورد استقبال شاه اردن و ولی‌عهد وی در فرودگاه قرار گرفت، نشستی دوجانبه با شاه اردن داشت.

محور گفت‌وگوهای نشست سه جانبه سران اردن، مصر و عراق تقویت همکاری اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری میان سه کشور و همچنین تحولات منطقه است.

دفتر نخست وزیری عراق هم در آستانه سفر الکاظمی اعلام کرد که تاکید بر ضرورت استیفای کامل حقوق ملت فلسطین از جمله محورهای گفت‌وگوی نخست وزیر عراق با سران اردن و مصر در امان است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول