اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

همسر آزاری در صدر آسیب‌های اجتماعی کرونایی در البرز

مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز با بیان اینکه، همسر آزاری در صدر آسیب های اجتماعی کرونایی درالبرز، گفت: در ایام کرونا مراکز اورژانس اجتماعی در سطح استان پاسخگوی نیازهای ۱۸هزار نفر بوده است.

همسر آزاری در صدر آسیب‌های اجتماعی کرونایی در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، اسدالله حیدری مدیر کل بهزیستی استان البرز ظهر امروز در حاشیه افتتاح ساختمان اورژانس اجتماعی در اداره بهزیستی شهرستان فردیس که به مناسبت هفته دولت انجام شد؛ با اشاره به اقدامات مثبت اورژانس اجتماعی در ایام کرونا، گفت: در ایام کرونا بیش از ۱۸ هزار نفر با مراکز ۱۲۳ در سطح استان  در ارتباط بودند و۳۳ درصد نیازهای درون سازمانی  و ۲۲ درصد نیازهای برون سازمانی به این مراکز ارجاع شد که طبق آمار، همسرآزاری با ۶.۴ درصد بالاترین آمار در حوزه آسیب های اجتماعی در ایام کرونایی را به خود اختصاص داد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با تاکید بر لزوم استحکام بخشی به خانواده ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، خاطر نشان کرد: آموزش های لازم در حوزه تحکیم خانواده  باید در اولویت امور  حوزه های مرتبط بهزیستی قرار گیرد.
 
این مقام مسؤول از افتتاح اولین مرکز جامع اعتیاد برای اولین بار در استان البرز در ملک آباد کرج خبر داد و افزود: این مرکز  تجمیع همه مراکز بهزیستی در حوزه بازتوانی بیماران معتاد است که شامل بخش های مختلف سم زدایی،  تی سی و بازپروری و درمان سرپایی  است که پس از ۸ ماه بیمار در چرخه بازتوانی قرار می‌گیرد.

مدیر کل بهزیستی البرز  با بیان اینکه در مرکز جامع اعتیاد نقش  خانواده در درمان بیماران معتاد مورد توجه قرار گرفته  است؛ اضافه کرد: همچنین در کنار این مرکز کارگاه تولید گرانول به منظور توانمند سازی  و مهارت آموزی افراد قرار گرفته و پس از یادگیری مهارت و شغل، با ارائه تسهیلات، برای بازگشت به جامعه به آنها کمک می شود.

حیدری ظرفیت مرکز جامع اعتیاد در البرز را هزارو ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ظرفیت این مرکز ۹۰۰نفر در بخش سرپایی و ۳۰۰ نفر در بخش اقامتی است که با توجه به اقدامات موثری که  در کاهش آسیب اجتماعی  در این مرکز انجام می شود؛ سالانه برای نگهداری و باز پروری هر نفر ، از سدی اداره بهزیستی ۹ میلیون تومان به این مرکز  پرداخت می شود.

وی به ایجاد مراکز مثبت زندگی در سطح استان اشاره کرد و افزود:  ۴۷ مرکز مثبت زندگی  در سطح استان ایجاد شده که از این تعداد ۷ در شهرستان  فردیس مستقر است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در مرحله اول ۲۲ فعالیت از حوزه فعالیت های  بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار می‌شود، گفت:  در هر مرکز ۵ نفر مشغول کار شده و ۴۵۰ پرونده به این مراکز تحویل می شود که اقدام مثبتی در حوزه  اشتغالزایی در سطح استان است.

مدیر کل بهزیستی با اشاره به اقدامات مثبت اداره بهزیستی در سطح شهرستان فردیس، یادآور شد:  با توجه به  تراکم جمعیتی بالا در شهرستان فردیس و تعدد آسیب‌های اجتماعی، اخیرا مرکز موبایل سنتر در فردیس راه اندازی شده که آسیب های اجتماعی را به صورت سیار رصد و در جهت کمک به کاهش آسیب ها در منطقه کمک می کند. همچنین مرکز اورژانس اجتماعی پیش از این  در فردیس فعال بوده که با کمک خیرین ساختمانی در محوطه اداره بهزیستی فردیس برای مرکز اورژانس اجتماعی احداث شده که امروز افتتاح شد.‌

انتهای پیام/م.ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول