اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بهره‌مندی 13 هزار نفر از آب شرب و بهداشتی به همت سپاه ثارالله کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در پروژه آب‌رسانی به نرماشیر در شرق استان جمعیتی نزدیک به 11 هزار نفر در اصلاح آب و دو هزار و 100 نفر آبرسانی جدید شرب سالم انجام شد که این کار مرهون کار قرارگاهی در استان و شهرستان است.

بهره‌مندی 13 هزار نفر از آب شرب و بهداشتی به همت سپاه ثارالله کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی امروز در حاشیه افتتاح پروژه آب‌رسانی به شرق کرمان در نرماشیر اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در کشور به ویژه در استان کرمان به آن نیاز داریم تأمین آب شرب و بهداشتی است که در منطقه شرق استان نیاز بیشتری است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: موضوع از اولویت‌های جدی در مجموعه دولتی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی است و تعامل خوبی بین سپاه و بسیج و دولت ایجاد شده و به زودی تفاهم‌نامه اساسی آن در هفته آینده بین سپاه و استانداری بسته و اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از تفاهم‌نامه، در منطقه نرماشیر با توجه به نیازی که احساس می‌شد این حوزه توسط مسئولان در درون شهرستان جزء اولویت‌های اصلی و اول قرار گرفته و توانستند با چندین کار جهادی شبانه‌روزی نزدیک به 5 کیلومتر کانال‌زنی انجام دهند که بتوانند برای نزدیک به 107 پارچه روستا اصلاح آب انجام دهند و منطقه‌ای از شهر نرماشیر و یک روستایی به نام محمدآباد دارایی را آبرسانی کنند.

معروفی عنوان کرد: در این موضوع آب شرب هشت روستا و یک مرکز از شهر نزدیک به 3 هزار و 500 خانوار تأمین و یا اصلاح شد و جمعیتی نزدیک به 11 هزار نفر در اصلاح آب و دو هزار و 100 خانوار آبرسانی جدید شرب سالم انجام شد که این کار مرهون کار قرارگاهی در استان و شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: کار قرارگاهی مشترک و جهادی اثرات خیری دارد، از مزایای کار جهادی سرعت کار و  پایین آوردن هزینه‌هاست و مشارکت مردم را دارد که تقریبا بیش از یک سوم حتی تا 40 درصد مشارکت مردم و نیروی کار هزینه‌ها را پایین می‌آورد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: اولویت اول در استان در قرارگاه محرومیت‌زدایی آب شرب است، اولویت دوم حوزه بهداشت، اولویت سوم ساخت و تعمیر خانه‌های محرومان در روستاها و ازوداج و اشتغال خرد و خانگی اولویت‌های بعدی ما است.

وی با بیان اینکه همه مسئولان کشور و مسئولان استان همانطوری که به جنوب استان توجه ویژه دارند باید همان نگاه را به شرق استان باشند، افزود: در نرماشیر، فهرج و ریگان ضریب محرومیت بالاست و نگاه‌مان عدالت‌محور و قرارگاهی برای خدمت رسانی به محرومان باشد.

معروفی افزود: با شناختی که از جنوب و شرق استان داریم این منطقه قابلیت‌های بزرگی دارد؛ نیروی انسانی باانگیزه و با روحیه جهادی دارد که می‌تواند به ما کمک کند و ما نیز مشکلات مردم را در یک بازه زمانی تعریف شده برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید مکتب شهید حاج قاسم که مکتب مردم دوستی و باور مردم به عنوان ولی نعمت‌های اصلی ما است را زنده نگه داریم و با افتخار نوکری مردم کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نسبت به پروژه آب‌رسانی به روستاهای استان گفت: برآورد دقیق برای بحث آب مشخص شده که در قراردادی که با مجموعه استانداری و ادارات برای آب می‌بندیم بالغ بر 121 میلیارد تومان است که 70 درصد آن در بحث آب شرب صرف خواهد شد.

انتهای پیام/80016/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول