اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

باید به سوی خودکفایی حرکت کنیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: افتتاح واحدهای کاتالیستی یکی از آرزوهای ملی کشور که کشور را بسوی خودکفایی سوق می‌دهد.

باید به سوی خودکفایی حرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند امروز در آیین افتتاح دهمین پروژه از سری پروژه‌های جهش تولید  در منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افتتاح اینگونه واحدها یکی از آرزوهای ملی کشور جهت تامین و تولید مواد کاتالیستی مورد نیاز صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی‌ ها است.

وی افزود: محصولات این واحدها جزء اصلی‌ترین، مهمترین و پیچیده‌ترین مواد مورد نیاز پتروشیمی‌ها هستند که عمدتاً 90 درصدشان وارداتی بوده، این اتفاق یک چراغ امید در تولید انواع کاتالیست، تسهیل کننده‌های مواد شیمیایی، آغازگرهای مورد مصرف در پتروشیمی وتولید انواع امولیسفایرها است که کشور را به سمت خود کفایی سوق می‌دهد.

زمانی با اشاره به اهمیت این محصول دانش بنیان در صنعت کشور، گفت: این زنجیره یک زنجیره بدیع و جدیدی از زنجیرهای چند هزار نوعی کاتالیست است که محصول دانش‌بنیان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گلایه‌های تولیدکنندگان این نوع محصولات درخصوص عدم حمایت و توجه به اینگونه واحدهای حساس در فرآیند تولیدات پتروشیمی و پالایشگاهی کشور را بجا دانست و تصریح کرد: درخصوص قوانین و مقررات انتقال و حمایت‌های مالی، لازم است که مکاتباتی با معاونت دانش بنیان ریاست جمهوری انجام و دستورات لازم صادر شود، هدف ما حمایت و افزایش از اینگونه واحدها است تا در بحث مالی و قوانین و مقررات دست و پاگیر، تسهیلات لازم صورت گیرد. 

وی بیان کرد: امیدواریم با حمایت از اینگونه واحدهای حساس در فرآیند تولید تعداد این واحدها زیادتر شود زیرا صنعت پتروشیمی و نفت کشور به تولیدات این واحدها وابسته است و هم از لحاظ ارزی برای کشور بصرفه‌تر است. 

زمانی عنوان کرد: علاوه بر دسترسی به این تکنولوژی در منطقه و تامین و رفع نیاز واحدهای داخلی کشور مشوق و حامی تولیدکنندگان برای صادرات این گونه محصولات  به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای دنیا هستیم.

انتهای پیام/72058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول