اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

انتقادهای روزبهانی از شرایط بوکس: فدراسیون جهانی اصلا بوکس ایران را قبول ندارد / نمی‌توانم بله‌قربان‌گو باشم

بوکسور تیم ملی گفت: در رنکینگ جهانی اول شدم ولی تمام کسانی که من مقابل آنها به پیروزی رسیدیم، دوم و سوم المپیک شدند.

انتقادهای روزبهانی از شرایط بوکس: فدراسیون جهانی اصلا بوکس ایران را قبول ندارد / نمی‌توانم بله‌قربان‌گو باشم

احسان روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص پیگیری تمریناتش در این روزها، اظهار داشت: من همیشه در حال تمرین کردن هستم و هر روز یک نوبت تمرین می‌کنم. کرونا باعث شد تمرین اردویی نداشته باشیم. تمرینات انفرادی‌ام از لحاظ آمادگی جسمانی سطح بالاتری نسبت به اردوی تیم ملی دارد. فعلا مسابقات کنسل شده و همه چیز تعطیل است.  

وی در مورد اینکه با سرمربی تیم ملی دیدار کرده، افزود: علیرضا استکی سرمربی تیم ملی افتخار داد در باشگاهم حاضر شد با وی تمرین کردم.

* بوکس در ایران قریب است

کاپیتان تیم ملی بوکس با اشاره به اینکه هنوز چیزی در مورد برگزاری بازی های المپیک قطعی نیست، گفت: چند ماه قبل بازیهای المپیک توکیو روی هوا بود و قرار است به زور برگزار شود. به طور حتم این موضوع به ضرر ورزشکاران است. البته شرایط به گونه‌ای است که نباید ریسک کنیم چون جان ورزشکاران در میان است.

روزبهانی با اشاره به اینکه در ایران مسئولان از بوکس حمایتی نمی‌کنند، عنوان کرد: فدراسیون‌های باید از طرف وزارت ورزش حمایت شوند. هر رشته ورزشی اسپانسر دارد ولی رشته بوکس در ایران غریب است و بوکس را دوست ندارند.  خارج از ایران بوکس بهترین رشته ورزشی دنیاست.

دارنده مدال برنز بازیهای آسیایی اینچئون در مورد اینکه ورزشکار تا زمانی که مدال می‌گیرد روی بورس است، تاکید کرد: امیدوارم بوکس برای جوانترها و جوانانی که پای خود را در این مسیر می‌گذارند خوب باشد، چون تمام وقت خودشان را گذاشتند و چند سال دیگر به دنبال راه چاره نباشند. داستان ورزش ایران بدین شکل است که کمی سن و سالت بالا برود دیگر کسی سراغت را نمی‌گیرد و انگار که هیچ وقت در ورزش حضور نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: برخی فقط می‌خواهند من بله قربان‌گو باشم، ولی این کار را بلد نیستم. آنها دوست ندارند ما از نظر فنی خوب باشیم و جور دیگری سراغی از من می‌گیرند. حتی دل همه ورزشکاران پر است و کسی از این شرایط راضی نیست.

* صلاح بود به اردوی تیم ملی می‌روم

نفر اول رنکینگ مسابقات نیمه حرفه‌ای آیبا، در مورد تغییر وزن بدنش برای مسابقات بین المللی نیز اظهار داشت: در مسابقات شاید در اوزان 91 یا 91+ کیلوگرم در رینگ حاضر شوم و مبارزه کنم.

ملی‌پوش بوکس ایران در خصوص اینکه برای حضور در اردوی تیم ملی برنامه‌ای ندارم، اظهار داشت: هنوز تصمیمی برای آینده نگرفته‌ام و سعی دارم در این روزها، کمی به کار و زندگی‌ام برسم. اگر صلاح بود به اردوی تیم ملی می‌روم.

وی در خصوص اینکه هیچ پیشنهادی برای حضور در لیگ‌های حرفه‌ای دنیا ندارد، یادآور شد: شرایط لیگ حرفه‌ای خیلی بهتر است ولی هنوز هیچ پیشنهادی برای حضور در لیگ های حرفه ای برای من داده نشده.

کاپیتان تیم ملی در مورد راه‌اندازی لیگ بوکس نیز گفت: سالهای بعد هم درباره راه‌اندازی لیگ با هم صحبت خواهیم کرد چون لیگ شروع نمی شود. مسئولان باید به فکر راه اندازی لیگ پرقدرت باشند. همچنان لیگ بوکس ایران روی قراردادهای 20 یا 30 میلیون تومان می‌چرخد و این برای بوکسورها زیاد خوب نیست. 

* هیچ امیدی به کسب مدال برای خودم و دیگران ندارم

روزبهانی در پاسخ به این سوال که در بازیهای المپیک توکیو مدال کسب خواهد کرد؟ تاکید کرد: هیچ امیدی به کسب مدال المپیک برای خودم و دیگر ملی‌پوشان ندارم. چون باید برای گرفتن مدال المپیک پول خرج کرد، در ورزش ایران چه پولی برای کسب مدال هزینه می‌شود؟ فدراسیون جهانی اصلا بوکس ایران را قبول ندارد. بوکس کاملا مافیای است تا زمانی که هزینه نکنیم همین داستان ادامه دارد. قزاقستان، ازبکستان و یا کشورهای دیگر حق ما را راحت می‌خوردند. من هزار بار این حرف‌ها را گفتم ولی هیچ کس نشنیده است. در رنکینگ جهانی اول شدم ولی تمام کسانی که من مقابل آنها به پیروزی رسیدیم، دوم و سوم المپیک شدند. چرا نباید من مدال المپیک داشته باشم؟

وی افزود: بعد از سالیان سال مسابقات جام مکران را برگزار کردیم. از این دست رقابتها و تورنمنت‌ها باید زیاد در کشورمان برگزار شود تا اینکه فدراسیون جهانی روی بوکس ایران حساب باز کند.

ملی پوش بوکس ایران درباره اینکه هر کمکی از دستم بربیاید برای موفقیت بوکس ایران انجام می‌دهم، خاطرنشان کرد: در اردو و مسابقات برای پیشرفت و پیروزی بچه ها کلی کمک می‌کنم و تجربیات را در اختیار ملی‌پوشان می‌گذارم تا آنها مدال بیاوردند و نتیجه بگیرند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول