اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مسائل مرزی محور گفت‌وگوی مقامات تاجیکستان و قرقیزستان

معاونان نخست‌وزیران تاجیکستان و قرقیزستان در گفت‌وگویی تلفنی مسائل مربوط به تعیین و علامت گذاری مرزهای دو کشور را بررسی کردند.

مسائل مرزی محور گفت‌وگوی مقامات تاجیکستان و قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عظیم ابراهیم» معاون نخست وزیر تاجیکستان و «اکرم مدعمراف» معاون نخست وزیر قرقیزستان در تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

ابراهیم و مدعمراف که همزمان ریاست کمیسیون بین دولتی بررسی جامع روابط دوجانبه تاجیکستان و قرقیزستان را بر عهد دارند در جریان این گفت‌وگو برخی جنبه‌های مهم دستور کار روابط دوجانبه «دوشنبه» و «بیشکک» مانند موضوعات مربوط به تعیین و علامت‌گذاری مرزهای دولتی دو کشور را بررسی کردند.

طی این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت برگزاری منظم ارائه توضیحاتی در بین ساکنان مناطق مرزی بر اساس مفاد توافقات به امضا رسیده و پروتکل‌های کمیسیون‌های بین دولتی تا زمان کاملا قانونی شدن مرزهای دولتی بین دو کشور تاکید شد.

طرفین همچنین بر اهمیت رعایت مقررات مربوط به توافق بین کشورهای آسیای مرکزی در مورد همکاری در زمینه مدیریت مشترک استفاده و حفاظت از ذخایر منابع آبی بین دولتی و جلوگیری از اقدامات یک جانبه اثرگذار بر منافع طرف مقابل تاکید ویژه کردند.

روسای کمیسیون بین دولتی روابط دوجانبه تاجیکستان و قرقیزستان را به طور مشترک بررسی جامع و بر لزوم تشدید کار کمیسیون تعیین و علامت‌گذاری مرزهای دولتی تاکید کردند

 همچنین آمادگی خود را برای پیشبرد مذاکرات سازنده برای حل مسائل مرزی با روحیه درک متقابل و حسن همجواری ابراز داشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول