اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اصلی‌ترین فلسفه قیام بزرگ عاشورا امر به معروف است

امام جمعه زرندیه گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از بایدهای دین مبین اسلام اصلی‌ترین فلسفه قیام بزرگ عاشورا است و امام حسین(ع) به جهت اقامه این مهم راهی کربلا شد.

اصلی‌ترین فلسفه قیام بزرگ عاشورا امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی امام‌جمعه شهرستان و با حضور هادی فدایی فرماندار، ائمه جمعه شهرهای پرندک و خشک‌رود و سایر اعضاء صبح امروز در محل مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر مأمونیه برگزار شد.

امام‌جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در این جلسه که به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از بایدهای دین مبین اسلام اصلی‌ترین فلسفه قیام بزرگ عاشورا است و امام حسین(ع) به جهت اقامه این مهم راهی کربلا شده و خود و خانواده‌اش را فدای فریضه امر به معروف و نهی از منکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی ادامه داد: اگر بتوانیم این مهم را اقامه کنیم قطعاً بسیاری از مفاسد اجتماعی و اقتصادی و غیره ریشه‌کن خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر رعایت بهداشت عمومی و کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر به شکل کمک‌های مؤمنانه مهمترین معروف است.

 

فرماندار شهرستان زرندیه هم در این جلسه گفت: تأمین امنیت جامعه چه از لحاظ نظامی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت معروفی است که وظیفه ماست و می‌بایست با برنامه‌ریزی صحیح و پیگیری مشکلات مختلف فرهنگی و اجتماعی در جامعه را رفع کنیم.

هادی فدایی اظهار کرد: امربه معروف را ابتدا می‌بایست از خودمان شروع کنیم و اگر می‌خواهیم معروفی را گسترش دهیم اول خودمان عامل به آن باشیم.

وی در پایان با اشاره به رزمایش مؤمنانه گفت: در حال حاضر ۴۴۰۰ بسته کمک معیشتی آماده شده است که تحویل اقشار آسیب‌پذیر خواهد شد.

راه‌اندازی فروشگاه پوشاک ایرانی اسلامی با مسئولیت سپاه ناحیه زرندیه و توجیه هیئات مذهبی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و نظارت بر عملکرد آنها با مسئولیت اداره تبلیغات اسلامی مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول