اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تولید بیش از 1000 تن عسل در مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد از تولید بیش از یک هزار تن عسل در این شهرستان خبر داد.

تولید بیش از 1000 تن عسل در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، امید طهماسبی‌زاده اظهار کرد: پوشش گیاهی مطلوب در فصل زراعی گذشته باعث تولید بیش از یک هزار تن عسل در این شهرستان شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مشهد افزود: 159 هزار و 520 کلونی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد و تولید ژل رویال در محدوده این کلونی‌ها در حال پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به ارزش بسیار سایر فرآورده‌های زنبور از قبیل ژل رویال، زهر زنبور، گرده گل و تولید ملکه، دوره‌های  آموزشی برای زنبورداران برگزار شده، براساس آمارگیری زنبورستان‌ها در سال جاری 738 نفر زنبوردار به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

طهماسبی‌زاده افزود: این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی در چند سال گذشته به یکی از قطب‌های عسل در خراسان رضوی تبدیل شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مشهد گفت: بیشترین نوع عسل در مشهد از نوع خار شتر، گَون و یونجه است و زنورستان‌ها علاوه بر تولید عسل نقش عمده‌ای در گسترش گیاهان دارویی و تثبیت خاک دارند.

وی با بیان اینکه مقدار مصرف عسل در جهان روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: علاوه بر آن، از فرآورده‌های حاصل از عسل هم درآمدزایی می‌شود که با توجه به نوع محصول تولیدی (عسل، موم، گرده گل، بره موم و رویال ژل) سبب دلگرمی و انگیزه برای ادامه این شغل می‌شود.

طهماسبی‌زاده ادامه داد: تولید میزان 100 هزار و 301کیلوگرم عسل، 4 هزار و 785 کیلوگرم گرده گل، 305 کیلوگرم ژل رویال،  یک هزار و 19 کیلوگرم بره موم  و 47 هزار و 573 کیلوگرم موم در مشهد بوده که این میزان تولید بیانگر ظرفیت و پتانسیل این صنعت با توجه به 45هزار هکتار زمین زراعی، 17هزار عرصه باغی و حدود 24 هزار بهره‌بردار در مشهد است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول