اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فیلم کوتاه «دوران» آماده نمایش شد/ جزئیاتی از مستند «مکی، مردی از اربعین»

مستند بلند «مکی، مردی از اربعین» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی حبیب احمدزاده، حسین روشنکار و مهرداد افراسیابی، متاثر از فرهنگ اربعین است.

فیلم کوتاه «دوران» آماده نمایش شد/ جزئیاتی از مستند «مکی، مردی از اربعین»

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، حبیب احمدزاده درباره‌ موضوع مستند «مکی، مردی از اربعین» گفت: این مستند درباره‌ی مردی است که در تمامی مشکلات پیش آمده برای جامعه خود حضور دارد. قهرمان فیلم آقای «مکی یازع» است و طی فیلم متوجه می‌شویم رفتار فردی افراد از یک رفتار جمعی ناشی می‌شود که متاسفانه تا به حال مغفول مانده است.

وی با تاکید بر این که در «مکی، مردی از اربعین» مخاطبان با ابعاد جدیدی از کارکرد فرهنگ اربعین در زندگی مردم آشنا می‌شوند، عنوان کرد: این فیلم سال ۹۸ و به تهیه‌کنندگی جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس تولید شده و فیلمبرداری آن در عراق، خوزستان، لرستان و سیستان و بلوچستان انجام گرفته است.

عوامل تولید مستند «مکی، مردی از اربعین» که در مدت زمان 75 دقیقه تهیه شده است، عبارتند از: کارگردانان: حبیب احمدزاده، حسین روشن‌کار، مهرداد افراسیابی؛ فیلمبرداران: عادل معمارنیا، حسین روشن‌کار، مهرداد افراسیابی؛ فیلمبردار هوایی: مجتبی هدایتی؛ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

 

* فیلم کوتاه «دوران» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «دوران» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهرداد بهرامی با پایان ضبط موسیقی و تکمیل صداگذاری آماده نمایش شد.

«دوران» که مضمونی اجتماعی دارد، به فاصله آرزوهای دوران کودکی تا واقعیت‌های دوران بزرگسالی پرداخته و مخاطبانش را به واکاوی مثبت این فاصله در زندگی فرا می‌خواند.

بهرامی که دانش‌آموخته سینما در دانشگاه سوره است، بعد از سال‌ها تجربه تهیه‌کنندگی در تلویزیون، ساخت تیزر و فیلم‌های تبلیغاتی، فیلم کوتاه را مؤثرترین مدیوم برای طرح مضامین جدی نزد جوانان می‌داند. وی همچنین معتقد است، توسعه زیرساخت‌های ارتباط فراگیر موجب برآمدن نسلی شده که با تماشای آنلاین در ابزارهای همراه مأنوس است لذا عرصه فیلم کوتاه به تدریج شاهد رویکرد فیلمسازان و تهیه کنندگان حرفه‌ای خواهد بود.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از:

تهیه‌کننده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس: مهرداد بهرامی، مشاور فیلمنامه و کارگردان: پیمان شوقی، مدیر فیلمبرداری: سعید اصفهانی، طراح چهره‌پردازی: نوید فرح مرزی، مدیر تولید: نسرین حسینی نیاس، پیوند تصویر و صدا: عباس خلیل‌پور ثمرین، عکاس: سولماز مقرب پور، موسیقی متن: ارشیا نوذری و نریمان حیدری، حمیدرضا ناجیان، حمیدرضا شمس، الناز و الهام نوربخش، نهاله جلالی و سودابه عطایی بازیگران فیلم هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول