اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وزیر جهاد کشاورزی: واحد ویژه‌ای برای توسعه کشاورزی تهران ایجاد می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای توسعه بحث کشاورزی و اراضی جنوب پایتخت باید واحد ویژه‌ای در استان تهران ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی: واحد ویژه‌ای برای توسعه کشاورزی تهران ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح یک مجتمع صنایع غذایی که ظهر امروز در شهرستان ری برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی ما امروز با وجود اینکه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد بسیار قدرتمند است و بسیاری از مایحتاج ضروری  مردم را تأمین می‌کند. 

وی افزود: مهم‌ترین محصول مورد استفاده مردم کشورمان نان است که به اندازه کافی گندم در کشور تولید می‌شود و در سایر محصولات مورد نیاز مردم نیز پیشبرد هستیم. 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تولید گوشت سفید، تخم مرغ و شیر خودکفا هستیم، تصریح کرد: در بحث سبزیجات و صیفی‌جات کمبود نداریم و در مورد برنج، چغندرقند و نیشکر نیز قابل دستیابی به خودکفایی هستیم و الباقی محصولات نیز به میزان کافی در کشور تأمین می‌شود. 

خاوازی با بیان اینکه اگر بخواهیم تولید در کشور پایدار باشد باید نگاه مسؤولان به کلیه اجزای تولید باشد، ادامه داد: زنجیره‌های کشاورزی معمولاً از هسته و نهاد شروع می‌شود اما متأسفانه در مرحله تولید متوقف می‌شود و توجه به فرآوری کمتر انجام می‌گیرد. 

وی با تأکید بر اینکه باید ‌جلوی خام فروشی گرفته شود، گفت: امروز در کشور ۷میلیون تن محصول جالیزی، ۴میلیون تن سبزیجات، ۷میلیون تن گوجه فرنگی، ۵میلیون تن سیب زمینی و بیش از ۲و نیم میلیون تن پیاز  تولید می‌شود که همه آن‌ها نیاز به فرآوری دارد که این عمل به پایداری منابع آب و خاک کمک می‌کند. 

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار با تولیدکنندگان صاحبان کارخانجات روغن کشی وارد مذاکره شدیم که بخشی از کانترکت فارمینگ را برعهده داشته باشند و این موضوع به عنوان فرهنگ جا بیافتد. 

خاوازی بیان کرد: قیمت تمام شده محصولات و درآمد کشاورزان بسیار بحث مهمی است که با بحث کانترکت فارمینگ سهم کشاورزان را بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد آماده حمایت از شهرستان ری در زمینه کشاورزی است، ابراز کرد: برای توسعه کشاورزی در جنوب تهران و امور اراضی  با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان آماده همکاری هستیم لذا برای این کار باید واحد ویژه‌ای در استان تهران در نظر گرفته شود. 

وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با اراضی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و حرم امام خمینی(ره) در شهرستان ری که از ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی جوانان و اقدامات پژوهشی برخوردار است، آمادگی همکاری داریم و شرکت‌های دانش بنیان را نیز می‌توانیم در این کار دخیل کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول