اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

جذب سرمایه‌گذاران کره جنوبی در اقتصاد تاجیکستان

کره جنوبی در پروژه‌های ساختمانی، صنعت، انرژی، فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تاجیکستان سرمایه گذاری می کند.

جذب سرمایه‌گذاران کره جنوبی در اقتصاد تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کمیته دولتی سرمایه‌گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان و انجمن «کاشوما» (انجمن فناوری هوشمند کره جنوبی) تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

سند مذکور سرمایه‌گذاری شرکت‌های کره جنوبی در اجرای پروژه‌های مختلف مانند ساخت‌وساز، صنعت، انرژی، فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطات در تاجیکستان را در نظر دارد.

بر اساس گزارش کمیته سرمایه‌گذاری دولتی و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان در حال حاضر بیش از 180 شرکت معتبر کره‌ای در زمینه‌های مختلف اعضا انجمن «کاشوما» هستند.

در حال حاضر هیاتی از تجار و سرمایه‌گذاران کره جنوبی برای مذاکره با شرکت‌های تاجیکی به این کشور سفر کرده‌اند.

پیش از این گزارش شده بود که دولت تاجیکستان قصد دارد در آینده نزدیک حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اقتصاد را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

بنابر پیش بینی شاخص‌های اصلی اقتصاد تاجیکستان در سال‌های 2021-2023، امسال مقامات تاجیک انتظار دارند که میزان سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد این کشور 682 میلیون دلار، در سال 2021 میلادی 774 میلیون دلار، سال 2022 میلادی 924 میلیون دلار و سال 2023 میلادی 1 میلیارد و 69 میلیون دلار را تشکیل خواهد داد.

طبق داده‌های کمیته دولتی سرمایه‌گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان در سال 2019 میلادی میزان ورود سرمایه‌گذاری در سال 2019 میلادی 607.1 میلیون دلار بود که 345.9 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم و 261.2 میلیون دلار مابقی با سرمایه‌گذاری‌های دیگر مرتبط است.

گفتنی است که تاکنون چین سرمایه‌گذار اصلی در اقتصاد تاجیکستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول