اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۷ پروژه آبخیزداری و جنگل‌کاری در هفته دولت افتتاح می‌شود

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: همزمان با هفته گرامیداشت دولت، ۷ پروژه آبخیزداری و جنگل‌کاری با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در استان تهران افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

۷ پروژه آبخیزداری و جنگل‌کاری در هفته دولت افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علینقی حیدریان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران درباره جزئیات پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت اظهار کرد: از ۷ پروژه قابل افتتاح ۵ پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری است که در حوزه‌های آبخیز شهرستان‌های شمیرانات، دماوند، فیروزکوه، تهران و ری به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی- ملاتی، سنگی-گابیونی، خشکه چین و مرمت سازه‌های مکانیکی به حجم عملیات بیش از ۸۸۰ هزار مترمکعب انجام شده است.

این مسؤول منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: ۲ پروژه جنگل‌کاری قابل افتتاح نیز در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند به میزان ۱۰۰ هکتار و حوزه آبخیز واریش شهرستان تهران در سطح ۵۶ هکتار اجرائی شده است.

حیدریان با بیان اینکه در عملیات جنگل‌کاری از گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه‌های جنگل‌کاری از گونه‌های مثمر و غیرمثمر همچون زرشک، زالزالک، سماق، گلابی وحشی، سرو نقره‌ای، داغداغدان، زبان گنجشک و کاج تهران استفاده شده است.

وی به اهداف اجرای این پروژه‌ها اشاره و بیان کرد: حفاظت و تثبیت خاک، کنترل روان آب‌های سطحی، افزایش نفوذپذیری آب و انتقال آن به سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی از جمله اهداف مورد نظر در اجرای پروژه‌های قابل افتتاح است.

انتهای پیام/پ/د/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول