اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

احداث مسیر ایمن دوچرخه سواری در شمال شرق پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه4 از احداث حدود 42 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در سطح منطقه خبر داد و گفت: بحث ایمنی در مسیر دوچرخه سواران از اولویت های مدیریت شهری منطقه 4 است.

احداث مسیر ایمن دوچرخه سواری در شمال شرق پایتخت

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، مهدی اناری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 در این باره گفت: در راستای سیاست های مدیریت ارشد شهری در خصوص ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده حداکثری شهروندان از حمل و نقل پاک و تحقق شعار "تهران شهری برای همه" و لزوم تامین ایمنی تردد دوچرخه سواران و عابران پیاده، عملیات احداث مسیر دوچرخه سواری در منطقه 4 آغاز شد.

وی افزود: فرهنگ سازی و جایگزینی حمل و نقل پاک به جای خودرو و ارتقاء سطح سلامت جامعه و شهروندان به خصوص در شرایط کنونی مبارزه با ویروس کرونا از اهم اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

اناری با اشاره به جزییات این اقدام گفت:عملیات احداث مسیرهای ویژه دوچرخه سواری با کارشناسی ها و مطالعات متعدد در این زمینه برای درنظر گرفتن بهترین و ایمن ترین مسیر برای دوچرخه سوار، عابران پیاده و خودروها در نظر گرفته می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4 گفت: در این راستا در منطقه چهار چندین مسیر دوچرخه سواری در حال احداث است که همگی آنها چه مسیرهای مختلط با روند حرکت خودروها و چه مسیرهای ویژه در پیاده روها همگی با علایم جداکننده فیزیکی و تابلوها و خط کشی های ویژه مشخص شده و ایمنی افراد در این عملیات درجه اول محسوب می شود.

افزود: رصد و بررسی روزانه مسیرهای دوچرخه سواری و حذف هر گونه زواید و اجسام مازاد در این مسیرها از اولویت های مدیریت شهری منطقه چهار است.

اناری گفت: امید است با تکمیل این عملیات و استفاده بیشتر از دوچرخه به جای خودروهای شخصی، شهری سلامت و با آلودگی کمتر را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول