اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

16 طرح هادی در روستاهای کردستان افتتاح می‌شود

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: به مناسبت هفته دولت 16 طرح هادی در روستاهای استان افتتاح می‌شود.

16 طرح هادی در روستاهای کردستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا قادری با حضور در خبرگزاری فارس در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های استان اظهار کرد: در هفته دولت 16 طرح هادی با اعتبار 85 میلیارد ریال افتتاح می‌شود که با همکاری دهیاران در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 695 روستا در استاان فعال است، بیان کرد: از این تعداد یک‌هزار و 315 روستا بالای 20 خانوار است و بنیاد مسکن بیشتر کارهای خود را در روستاها انجام می‌دهد بگونه‌ای که تاکنون برای یک‌هزار و 348 روستا طرح هادی تهیه شده است.

وی عنوان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید مطالعات طرح هادی به اتمام می‌رسید که خوشبختانه یک‌هزار و 348 روستا دارای مطالعه طرح هادی که سند توسعه روستا به شمار می‌رود، انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه بعد  از 10 سال ساخت و ساز طرح هادی روستاها باید بازنگری انجام شود، بیان کرد: تاکنون بازنگری طرح هادی 168 روستا انجام شده است.

 

قادری عنوان کرد: 750 روستای استان نیازمند بازنگری طرح هادی است که به دلیل کمبود اعتبارات میسر نشده است.

وی اضافه کرد: در 545 روستای استان اجرای طرح هادی تاکنون انجام شده که در اوایل دهه هفتاد تاکنون انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان عنوان کرد: صدور اسناد مالکیت روستایی نیز یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن کردستان است که تاکنون 83 هزار و 509 جلد سند مالکیت روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.

قادری با اشاره به اینکه بنیاد مسکن بازسازی مناطق حادثه دیده را در دستور کار دارد، افزود: بنیاد مسکن متولی کارگروه تامین مسکن در استان است که بعد از اسکان اضطراری اسکان موقت و دائم انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان بازسازی مناطق جنگ‌زده را انجام داده و براساس تجربیاتی که دارد در بازسازی مناطق جنگ‌زده کشور فعالیت می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اعلام کرد: تاکنون 11 هزار و 500 واحد مسکن در مناطق حادثه دیده کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان احداث شده که شامل بازسازی در بم، آذربایجان، کرمانشاه و لرستان بوده است.

قادری اضافه کرد: در سیل سال 98 یک هزار و 780 واحد سیل زده داشتیم که در مقوله بازسازی یک هزار و 763 واحد در منطقه سیل زده لرستان بازسازی شده است و دو هزار و 54 واحد نیز تعمیر شدند.

وی احداث مسکن محرومین و اقشار کم درآمد شهری را یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن دانست و گفت: تاکنون 2 هزار و 862 واحد انجام شده و 4 هزار و 511 واحد نیز در مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت احداث شده است.

وی به مسکن روستایی به عنوان یکی از رسالت های بنیاد مسکن پرداخت و افزود: تاکنون از 121 هزار واحد مسکن روستایی 45 هزار و 195 واحد نوسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: از آبان ماه سال 98 دو هزار واحد مسکن محرومین روستایی با اعتبار 130 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که 80 میلیارد آن تسهیلات قرض الحسنه مسکن روستایی و 50 میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی دولت است.

قادری اعلام کرد: یک هزار و 900 واحد تاکنون عقد قرار داد تسهیلات بانکی انجام شده که سفت کاری 500 واحد انجام شده و 800 واحد نیز به اتمام رسیده است که در دآینده افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول