اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح فاز دو رینگ ۲ شهری چالوس

هم‌زمان با هفته دولت، پروژه بزرگ فاز دو رینگ ۲ شهری و مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی نقش بهشت دارکلا افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح فاز دو رینگ ۲ شهری چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، جعفر ردایی ظهر امروزدر آئین بهره‌برداری از فاز دو رینگ ۲ شهری و مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی نقش بهشت دارکلا با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «جهش تولید»، اظهار کرد: برای ما شهرداری‌ها، جهش تولید در واقع جهش کار، سرمایه‌ و ایجاد زیرساخت است و ما سعی کردیم در این سال جدید با کار و تلاش فراوانی که در همین ایام کرونایی صورت گرفته است و با همه مشکلاتی که از نظر اقتصادی وجود دارد شهرداری وابسته چندان وابسته به اقتصاد نفت و کمک‌های دولتی نیست ولی با اقتصاد مردمی و در‌آمدهایی که شهرداری به دست ‌آورد صرف عمران و آبادانی شهر می‌شود.

شهردار چالوس با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صدد هستیم تا در طول شهریور ماه امسال بتوانیم 10 پروژه مهم و مؤثر را در شهر چالوس به بهره‌برداری برسانیم افزود: امسال در نخستین روز از هفته دولت، فاز دوم رینگ 2 شهری چالوس که قسمتی از مشکلات ترافیکی را حل می‌کند و نیز مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی نقش بهشت منطقه دارکلا افتتاح و به‌ بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: فاز سوم همین رینگ 45 متری طول حدود 1300 متر است که در سال گذشته 300 متر آن تملک شد و تعدادی واحدهای تجاری و مسکونی در این مسیر آزادسازی شدند و امسال نیز در طول یک‌سال گذشته حد فاصل رادیو دریا تا خیابان طالقانی و آبرنگ به طول 500 متر تملک شد و در هفته‌های دوم تا چهارم شهریور بازگشایی خواهند شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه مِلک مالک اشتر که متعلق به وزارت دفاع بود برای تملک آن تقریباً هفت میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت کردیم، تصریح کرد: حدوداً20 هزار متر مربع زمین در همان منطقه خریداری کردیم که در هفته دوم شهریور بازگشایی خواهد شد و افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه‌های عمرانی دیگر شهر چالوس در هفته‌های آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: فاز دوم پروژه رینگ 45 متری به طول 800 متر است که تملک آن در دوره شورای شهر چهارم صورت گرفت و زیرسازی، آسفالت، جدول بندی، روشنایی طول مسیر و دیگر کارهای لازم در این پروژه در طول 30 ماه اخیر انجام دادیم ولی الان دو مِلک در طرح واقع شده است ولی چون ما دوست داریم هر چه سریع‌تر این پروژه را به رادیو دریا وصل کنیم در آینده این مهم نیز محقق خواهد شد.

ردایی با اشاره به اینکه قیمت املاک بین سال‌های 96 تا 98 افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: شهرداری در همین منطقه فرج‌آباد چالوس زمین‌ها را متری حدود 400 هزار تومان خریداری کرد ولی الان متری حدود 5 میلیون تومان شده است و با این قیمت در حال تملک هستیم و به هر حال با همراهی شورای اسلامی شهر توانستیم تاکنون حدود 800 متر را خریداری و تملک کنیم و تنها 500 متر که فقط اراضی در حد فاصل فرج‌آباد تا آبرنگ هست باقی مانده است و در تلاش هستیم تا سال آینده این مقدار را نیز تملک و مسیر را تا آبرنگ بازگشایی کنیم تا منطقه پالوجده به رادیو دریا وصل شود.

وی افزود: در ادامه تملکات، هفته گذشته نیز با دانشگاه آزاد چالوس توافقی صورت گرفت و زمینه‌ای فراهم شد و توانستیم 17 هزار متر مربع زمین در حدود 250 متر از طول این رینگ و یک خیابان 16 متری را از دانشگاه آزاد تملک کردیم و امیدواریم در دوره ششم شورای اسلامی شهر این مسیر ادامه پیدا کند و روزی فرا برسد که خیابان 17 شهریور چالوس با یک نیم قوس به بلوار امام رضا (ع) متصل شود.

شهردار چالوس درباره احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی نقش بهشت منطقه دارکلا که در گذشته حدود 6 هزار متر زمین توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث پل درون شهری تملک شده بود، اظهار کرد: طرحی تهیه و در شورای ترافیک مصوب کردیم و متعاقب آن شورای اسلامی شهر چالوس بودجه‌ای برای این پروژه در نظر گرفت و یک اتفاق خیلی خوب در این منطقه رخ داد و اکنون محیطی بسیار مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت فراهم شد.

وی گفت: ساماندهی رودخانه چالوس را به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ در حال فعالیت داریم و تلاش داریم تا دهه فجر بخشی از آن را که شامل فضاهای فرهنگی و ورزشی است را مورد بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام / 86019/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول