اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای یک موسسه تحقیقاتی درباره جاسوسی دیپلماتهای ترکیه در یونان

یک موسسه تحقیقاتی مستقر در استکهلم از فعالیت دیپلمات‌ها و ماموران مخفی ترکیه در یونان و رصد مخالفان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خبر داد.

ادعای یک موسسه تحقیقاتی درباره جاسوسی دیپلماتهای ترکیه در یونان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«عبدالله بوزکورت» مدیر موسسه تحقیقاتی « نوردیک» مستقر در استکهلم با استناد به اسناد طبقه بندی شده  مدعی شده که ترکیه از طریق دستگاه اطلاعاتی،سفارتخانه‌ها   و کنسولگری‌های خود فعالیت‌های غیرقانونی در یونان انجام می‌دهد.

به نوشته وبگاه «احوال» مدیر این موسسه روز شنبه به وبگاه «نوردیک مانیتور» گفت: «این اسناد نشانگر ردیابی تردد پناهجویان ترکیه در یونان و استفاده از دیپلمات‌ها و ماموران کنسولگری ترکیه به عنوان مأمورین مخفی است.»

مدیر این موسسه مدعی شده که دولت ترکیه و دستگاه اطلاعاتی این کشور در مارس 2019 ، 568 شهروند ترکیه را در یونان به عنوان اعضای جنبش گولن  شناسایی  ومقصد نهایی آنها در قاره اروپا  و آمریکا را پیدا کرد. در این گزارش همچنین اشاره شده که سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه که عملیات خود را در یونان شدت بخشیده‌اند.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان و همچنین عملیات حفاری نفت‌وگاز توسط آنکارا در شرق دریای مدیترانه، به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول