اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

برپایی دوازدهمین نمایشگاه عکس‌های «دوربین.نت» و سوگواره «روایت شیدایی»

دوازدهمین نمایشگاه عکس‌های برتر سال «دوربین.نت» و سوگواره مجازی «روایت شیدایی» برگزار می‌شوند.

 

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، در دوازدهمین نمایشگاه سال دوربین.نت، ۲۲۱ فریم عکس منتخب سال ۹۸ از ۲۲۱ عکاس به نمایش درمی آید.
در این دوره حدود ۸۰۰ عکاس حضور داشتند که در نهایت ۲۲۱ فریم عکس ، توسط ۸ تیم هیات انتخاب شامل عکاسان، خبرنگاران، گرافیست ها و ادیتورهای عکس، برگزیده و انتخاب شد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرمز بودن شهر تهران آیین افتتاحیه و نمایشگاه همزمان با افتتاح گالری مجازی و آن لاین دوربین.نت به صورت مجازی و در این گالری برگزار می شود.

دوازدهمین نمایشگاه عکس های برترسال دوربین.نت سه شنبه ۴ شهریورماه ۹۹ ساعت ۱۷ به صورت لایو در صفحه اینستاگرام دوربین.نت به نشانی @doorbinet با حضور برخی از عکاسان حاضر در نمایشگاه برگزار می‌شود و ساعت ۱۸ گالری مجازی افتتاح و در دسترس عموم قرار می گیرد. نمایشگاه تا پنج شنبه ۱۳ شهریورماه ۹۹ تا ساعت ۲۴ دایر است.

علاقمندان برای تماشای عکس‌ها می‌توانند به گالری مجازی دوربین.نت به نشانی doorbin.net/gallery مراجعه کنند. گالری بعد از این نمایشگاه با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس به صورت دائمی به کار خود ادامه می‌دهد.

 

 

 

* سوگواره مجازی «روایت شیدایی» برگزار می‌شود

رویا فتحی، مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 و فرهنگسرای سرو از برگزاری سوگواره مجازی ویژه عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) خبر داد و گفت: فرهنگسرای سرو همزمان با ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) سوگواره مجازی عکس و فیلم کوتاه «روایت شیدایی» را با هدف تبیین هویت دینی و انقلابی و گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای برجسته دینی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد فرهنگی هنری در فضای مجازی گفت: با توجه به وضعیت فعلی کشور نیازمند تعمیق و گسترش فرهنگ عاشورایی هستیم؛ هیئت‌های خانگی بیش از پیش باید تقویت شوند و برگزاری مراسمات عزاداری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد. از همین رو تصمیم گرفتیم که این سوگواره نیز در فضای مجازی برگزار شود تا تلاشی برای تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه‌مان داشته باشیم.

فتحی در تشریح محورهای مختلف این سوگواره گفت: این سوگواره حسینی محورهای متعددی دارد اما می‌توان گفت که موضوع اصلی سوگواره برپایی عزاداری امام حسین(ع) است. از جمله این محورها می‌توان به معرفی آیین‌ها و مراسم عزاداری در اقوام گوناگون ایرانی با تکیه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، روضه‌های خانگی با جمعیت کم‌تر از 10 نفر، عزاداری کودکان، نذورات مردمی متناسب با شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا (شامل: اهدای ماسک، دستکش، اقلام بهداشتی ضدعفونی‌کننده و ...) و نذورات مردمی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد. علاقه‌مندان باید با توجه به این محورها تولیدات خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

او با اشاره به بخش‌های مختلف این سوگواره و مهلت ارسال آثار گفت: سوگواره روایت شیدایی در دو بخش برنامه‌ریزی شده است‌؛ بخش اول مربوط به عکس‌های حرفه‌ای و شهروندی (تعداد آثار حداکثر ۱۰ عکس) است و بخش دوم فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای، مستند و پویانمایی است. ارسال آثار از 31 مردادماه همزمان با شروع ماه محرم آغاز شده و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

رئیس فرهنگسرای سرو درخصوص نحوه ارسال آثار گفت: علاقه‌مندان برای ارسال آثار و شرکت در مسابقه می‌توانند از طریق سایت majazi.farhangsara.ir و ورود به صفحه جشنواره‌ها، اقدام کرده و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۹۹۱۵۴ (دبیرخانه) تماس حاصل کنند. صفحه اینستاگرامی این سوگواره به نشانی: ravayate_sheyda@ اخبار این سوگواره را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

فرمت عکس‌های قابل قبول برای این جشنواره فرمت JPEG با وضوح ۲ مگابایت است. مدت زمان پخش ویدئوکلیپ ارائه شده نیز نباید بیشتر از پنج دقیقه باشد. هرگونه استفاده از آثار منتخب بخش حرفه‌ای عکس با اخذ مجوز از صاحب اثر خواهد بود.

همچنین جوایز همه بخش‌ها از نفر اول تا دهم، ۳۰ درصد تخفیف کلاس‌های عکاسی، کارگردانی، مستندسازی و فیلمنامه‌نویسی فرهنگسرای سرو است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول