اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تمدید مهلت ثبت نام بیمه بیکاری کرونا تا پایان شهریور

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: افرادی که مشمول بیمه بیکاری کرونا می‌شوند تا پایان شهریور فرصت دارند که در سامانه بیمه بیکاری کرونا ثبت‌نام کنند.

تمدید مهلت ثبت نام بیمه بیکاری کرونا تا پایان شهریور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمیدرضا پناه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شفاف‌سازی، مهم‌ترین گامی است که در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دستور کار قرارگرفته است که مردم ناظر باشند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تشریح اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم گفت: در حال حاضر ۱۱ اداره کار و تعاون در سطح استان بوشهر داریم، درحالی‌که تا قبل از دولت یازدهم و دوازدهم فقط سه ساختمان ملکی مربوط به این سازمان وجود داشت.

وی با اشاره به میزان کارآفرینی و اشتغال در استان بوشهر گفت: در حوزه کارآفرینی و اشتغال تعداد ۱۱ هزار ۶۴۰ فقره مجوز مشاغل خانگی صادرشده که ۶۸۶ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۰ هزار ۶۸۶ نفر پرداخت‌شده است.

پناه با اشاره به هزینه ۲۴۶ میلیارد تومانی در موضوع اشتغال روستایی، بیان کرد: تاکنون ۴۱ مرکز بوم گردی، ۳۲ سردخانه، ۲۲۰ گلخانه و کمک به راه‌اندازی کارخانه جوجه‌کشی و بسته‌بندی گوشت سفید ازجمله اقداماتی بوده که به این واسطه تعداد چهار هزار و ۳۸۰ نفر در حوزه اشتغال روستایی در دولت یازدهم و دوازدهم مشغول به کارشده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تاکنون ۲۴ مجوز کاریابی و ۱۴ مرکز مشاوره کارآفرینی صادرشده است که هشت هزار و ۳۸۰ نفر به کارگاه‌های غیردولتی معرفی و شاغل شده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه بیمه بیکاری کرونا ابراز داشت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۰ هزار و ۱۶ نفر مشمول بیمه‌شده‌اند و پرونده این افراد به بیمه تأمین اجتماعی ارسال‌شده است. افراد دیگری هم که مشمول بیمه بیکاری کرونا می‌شوند تا پایان شهریور فرصت دارند که در سامانه بیمه بیکاری کرونا ثبت‌نام کنند.

وی افزود: با تعطیلی ۱۵ شغل در ایام کرونا، مبلغ ۸۴ میلیارد تومان برای دو هزار و ۶۵۴ کارگاه در استان بوشهر در نظر گرفته‌شده که از این اعتبار، تاکنون مبلغ ۲۴ میلیارد تومان پرداخت‌شده است. وی در خصوص شاخص نرخ بیکاری در استان بوشهر گفت: شاخص نرخ بیکاری کشوری ۱۲ درصد است که این میزان در استان بوشهر ۱۰/۲ دهم درصد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول