اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

800 درخواست اشتغال از نماینده مجلس در کمتر از 3 ماه/ 75 روستای گلستان بی‌آب است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا در کمتر از سه ماه گذشته 800 درخواست اشتغال داشتند و به دفتر مراجعه کردند.

800 درخواست اشتغال از نماینده مجلس در کمتر از 3 ماه/ 75 روستای گلستان بی‌آب است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان در تشریح عملکرد سه ماهه خود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهمترین پروژه‌هایی در استان گلستان می‌توان پیگیری کرد اکتشاف نفت و گاز در منطقه گمیشان بود که نیاز به پیگیری از تهران داشت عملیات جاده‌سازی تا محل اکتشاف آغاز شده و ۹ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان طی مدت ۶ ماه برای این پروژه اعتبار گذاشته شده است.

وی مرحله بعدی اجرای پروژه اکتشاف نفت در منطقه گمیشان را نصب دکل حفاری برشمرد و تصریح کرد: مدت قرارداد این مرحله ۲۸۰ روز است که طی پنج الی ۶ ماه آینده دکل آن با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیون یورو در عمق حفاری ۴ هزار متر نصب می‌شود و برای ۲۵ الی ۳۰ نفر اشتغالزایی دارد تا بتوانیم آینده خوبی برای استان داشته باشیم.

*همه منابع آب شرب گلستان از منابع زیرزمینی استفاده می‌شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه «قزل‌تپه» گنبدکاووس که مخزن ذخیره‌سازی است از حدود پنج ماه گذشته آغاز شده که اگر بتوانیم در کمترین زمان آن را به بهره‌برداری برسانیم آینده خوبی برای ذخیره‌سازی گاز شمال کشور خواهیم داشت این پروژه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان الی ۱۶۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

سنگدوینی یکی از دغدغه‌های استان گلستان را تامین آب شرب عنوان کرد و گفت: سد نرماب از ۱۴ سال گذشته کلید خورد اما همچنان به بهره‌برداری نرسیده است در نشست که با وزارت نیرو داشتیم به اردکانیان اعلام کردیم قرارگاه خاتم توانمندی اجرای این پروژه را دارد اما نیاز به نقدینگی است.

وی با بیان اینکه همه منابع آب شرب استان اعم از شهر و روستا از منابع زیرزمینی استفاده می‌شود، اظهار کرد: اگر سد شصتکلاته راه‌اندازی شود مشکل روستاهای غرب گرگان و مرکز استان برطرف می‌شود.

*75 روستای بی‌آب گلستان با تانکر آبرسانی می‌شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از تنش آبی در هفت شهرستان گلستان خبر داد و گفت: ۷۵ روستای استان گلستان بی‌آب است و با تانکر آبرسانی می‌شود ۱۶۰ روستای استان تنش آبی دارد که نیاز است سد شصتکلاته، نرماب و آقدکش هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد برخی از مخازن روستایی اکنون نیمه‌تمام مانده که اگر به اتمام برسد مشکلات آب شرب روستایی قابل حل است.

سنگدوینی بیان کرد: شب‌ها فشار آب در گرگان و روستاهای اطراف کم و یا قطع است کسی باور نمی‌کند در مرکز استان گلستان و شمال کشور مردم با کمبود آب مواجه باشند.

وی در خصوص پیگیری کمبود تخت بیمارستانی در استان و شهرستان‌های گرگان و آق قلا گفت: با توجه به شیوع کرونا و شرایط سختی که در آن قرار گرفتیم متوجه شدیم با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم.

*یمارستان طالقانی گرگان یکی از بدترین بیمارستان‌های موجود در سطح کشور

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان طالقانی گرگان یکی از بدترین بیمارستان‌های موجود در سطح کشور است، افزود: قرار است بیمارستان طالقانی و شسصت کلاته را پیگیری تا به نتایج خوبی برسانیم و کمبود تخت بیمارستانی در مرکز استان گلستان جبران شود.

سنگدوینی با اشاره به دیدارهایی که با مدیران عامل بانک‌ها داشتند اشاره و ابراز کرد: راه نجات استان گلستان برای توسعه ورود سرمایه‌گذار به استان است باید شرایط جذب سرمایه گذار تسهیل شود تمامی دستگاه های اجرایی که متولی هستند باید این شرایط را فراهم کنند اگر غیر از این فکر کنیم استان گلستان توسعه پیدا نمی‌کند.

وی از اعلام آمادگی بانک صادرات برای سرمایه گذاری یکهزار و 800 میلیارد تومانی در استان گلستان خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری قرار است در زمینه میگو انجام شود که برای 5 هزار نفر در استان اشتغال ایجاد خواهد شد برنامه ریزی شده که قرارگاه خاتم در این زمینه ورود کند.

* در تحقق پتروشیمی گلستان عقب نشینی نمی‌کنیم/ حضور کاروان خدمت در 14 روستای گرگان

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با مدیرعامل بانک سپه دیدار داشتیم در استان گلستان بانک سپه 16 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد که 8 هزار میلیارد تومان را برای تسهیلات صنایع خرد و کوچک استفاده کرده است.

به گفته وی؛ ما بحث پتروشیمی را نیز مطرح کردیم تمام هم و غم نمایندگان و استاندار گلستان این است که بتوانیم پتروشیمی را پیش ببریم و به هیچ وجه عقب نشینی نمی‌کنیم، چرا باید بعد از 14 سال این پروژه همچنان پیشرفت فیزیکی کمی داشته باشد باید به مردم بگوئیم این پروژه یا انجام می‌شود و یا نمی‌شود.

سنگدوینی در خصوص راه اندازی کاروان خدمت گفت: تاکنون این کاروان وارد حدود 14 روستا در شهرستان‌های گرگان و آق قلا وارد شده است و به اتفاق مدیران هر منطقه تلاش شده تا مشکلات مردم را برطرف کنیم تاکنون 60 الی 70 درصد مشکلات مردم در کاروان های خدمت برطرف شده است.

وی بیان کرد: مواردی که قابل حل نیست به مردم باید گفته شود که مثلا فعلا امکان انجام آن وجود ندارد نمی‌توانیم به مردم چشم بگوئیم و از آن طرف کارشان را انجام ندهیم مردم از کاروان خدمت راضی بودند و حضور نمایندگان در بین مردم برای آنها امیدبخش است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول