اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مقابله با تحریف دین اسلام مهم‌ترین هدف قیام عاشوراست

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: نخستین و مهم‌ترین دلیل قیام امام حسین(ع) اقامه و حفظ دین بوده است.

مقابله با تحریف دین اسلام مهم‌ترین هدف قیام عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حسن منتظری در جمع کارکنان مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: انسان‌های موفق و سعادتمند و انسان‌هایی که درجات ایمان و تقوا را در دنیا بدست می‌آورند کسانی هستند که الگوی مناسبی را برای خود انتخاب کرده‌اند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: انسان ضمن اینکه حتما نیازمند به داشتن الگو در زندگی است باید بهترین الگو را برای خود انتخاب کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور  افزود: امام حسین(ع) بهترین الگوی برای همه انسان‌ها و بشریت است چرا که این امام همام تمام هستی و زندگی‌اش را خالصانه در راه خدا داد.

منتظری تصریح کرد: امام حسین(ع) امتحان بزرگ و عظیمی را با سرفرازی پشت سر گذاشت که هیچ کدام از انبیا و اولیای الهی تا این اندازه امتحان نشده بودند.

وی گفت: به واسطه عبادت و بندگی که بندگان مخلص خداوند دارند ، مورد لطف و رحمت پروردگار قرار می‌گیرند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه وجود انسان‌ها مومن و بزرگ موجب می‌شود که خداوند نعمت‌های خود را همواره به سوی جامعه بشریت بفرستد، عنوان کرد: اگر به خاطر این انسان‌های والامقام نبود الان خداوند به جای نعمت باید عذاب خود را به سمت انسان‌ها نازل می‌کرد.

منتظری اظهار کرد: امام حسین(ع) هر آنچه داشت را به خاطر خداوند و در راه پروردگار فدا کرد و خدا نیز رحمت واسعه خود را برای این امام همام فرستاد.

 امام حسین(ع) بهترین الگوی رفتاری برای تمام انسان‌هاست

وی گفت: امام حسین(ع) بهترین الگوی رفتاری برای تمام انسان‌هاست اگر قیام امام حسین(ع) نبود دین اسلام به تحریف می‌رفت.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم رهروان واقعی امام حسین(ع) باشیم نباید با بی‌تفاوتی از ماه محرم عبور کنیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از امام حسین(ع) به عنوان کشتی نجات برای بشریت نام برد و افزود: حزن و اندوه در ایام محرم برای انسان ثواب دارد.

وی خاطرنشان کرد: هرکس به اندازه توان باید در سوگ آنچه در ایام بر اولاد پیامبر گذشت، حزن و اندوه داشته باشد.

وی گفت: اقامه عزا برای امام حسین(ع) از زمان پیامبر وجود داشته است.

وی تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) که امروز برخی روشن فکران و متجددین جامعه به آن انتقاد می‌کنند، فرهنگ و ریشه قرآنی دارد.

وی در ادامه به نقش و تاثیر برگزاری برنامه‌های عزاداری در ماه محرم از گذشته تا به امروز اضافه کرد: اگر به واسطه تلاش‌های حضرت زینب و امام سجاد(ع) نبود شاید عاشورا در همان کربلا باقی می‌ماند و به فراموشی سپرده می‌شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به فلسفه قیام امام حسین(ع) از دیدگاه این امام همام گریزی زد و گفت: نخستین و مهم‌ترین دلیل قیام امام حسین(ع) اقامه و حفظ دین بوده است.

منتظری تصریح کرد: سنت پیامبر این است که حاکم جامعه اسلامی باید با عدل رفتار کند و در جامعه اسلامی مردم نسبت به مسائلی که دارند باهم متحد و برادری داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) ظهور بدعت‌ها و رواج تحریفات را یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا در قلمرو امامت می‌دانست، عنوان کرد: امام حسین(ع) معتقد بود که حکومت اموی، موجب پدید آمدن بدعت‌هایی در دین شده و با تقویت آن‌ها جامعه مسلمین را به مخاطره انداخته است.

وی با اشاره به اینکه در عصر سیدالشهدا(ع) وضع اسلام، مسلمانان و حکومت به حدی آشفته و غیرقابل پذیرششده بود، گفت: وظیفه هر مسلمانی اظهار مخالفت و جلوگیری از آن انحراف و سقوط بود و به همین دلیل امام حسین(ع) قیام کرد.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) در قیام پرشکوه خود در صدد برآمد تا چهره واقعی آیین محمّدی و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند و پیام معنوی قرآن را به تشنگان معارف برساند و از فرهنگ دینی آسیب‌زدایی کند.

وی با بیان اینکه انگیزه سیاسی و فرهنگی از دیگر دلایل قیام امام حسین(ع) بود، تصریح کرد: انحرافات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جامعه اسلامی با رحلت پیامبر(ص) آغاز شد و روز به روز گسترش یافت. این روند انحرافی در اواخر عمر معاویه به اوج خود رسید و با حاکمیت یزیدبن معاویه مبارزه با مبانی و ارزش‌های اسلامی شکل علنی به خود گرفت.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول