اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

در یادواره شهید لاجوردی؛ فراهم شدن زمینه آزادی ۵ زندانی جرائم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد

در بیست و دومین سالگرد شهادت حاج سید اسدالله لاجوردی مراسم بزرگداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در یادواره شهید لاجوردی؛ فراهم شدن زمینه آزادی ۵ زندانی جرائم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همزمان با یکم شهریورماه بیست و دومین سالگرد شهادت سردار مبارزه با کفر و نفاق حاج سیداسدالله لاجوردی مراسم یادبودی با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج،  حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری استان و معاونین، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان، معاونین، کارکنان و جمع کثیری از زندانیان در سالن ورزشی زندان مرکزی یاسوج برگزار شد.

در ابتدای این یادبود مدیرکل زندان ها و اقدامات تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت ایام حزن و اندوه آل الله به بررسی شخصیت آن شهید والامقام پرداخت و اظهار داشت: شهید لاجوردی از جمله مبارزین و انقلابیون پیرو خط امام بود که در راه استقلال و آزادی و مبارزه با رژیم ستمشاهی بیش از 97 ماه را در زندان های ساواک زیر شدیدترین شکنجه‌های روحی و جسمی تحمل کرد ولی از آرمان و عقاید خود کوتاه نماید.

جمیاری مسئولیت‌هایی همچون رئیس زندان اوین، دادستان انقلاب مرکز و ریاست سازمان زندان‌های کشور را از جمله کارهای سخت و دشواری دانست که این مرد الهی با بینش و بصیرت انقلابی و مدیریت اسلامی خود از عهده آن‌ها بخوبی برآمد و در ایجاد ندامت و پشیمانی افراد زیادی تحت عنوان توابین و نیز بسترسازی اصلاح و تربیت در میان زندانیان خدمات ماندگار جهادی را به یادگار گذاشت و در آخر هم بدون ادعا و در اوج گمنامی و مظلومیت در حجره خود شربت شیرین شهادت را نوشید.

در ادامه آیت الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج با اشاره به فلسفه عاشورا و قیام خونین امام حسین(ع) گفت: ابا عبدالله به عنوان هدایت کننده آمد تا بشر را از ضلالت و گمراهی نجات دهد و اگر نوع بشر پذیرای این هدایت نباشد مسلما به قهقراء و نابودی کشانده خواهد شد.

امام جمعه شهر یاسوج خاطر نشان کرد: همه اولیاء الهی  برای اصلاح جامعه آمدند و در هیچ جای تاریخ نخواهیم دید که رهبران دینی و اولیاء خداوند بخواهند مردم را به گمراهی بکشانند.

وی با ذکر اینکه همه ما بر سر سفره جود و کرم امام حسین (ع) نشسته‌ایم خطاب به زندانیان خاطرنشان کرد: قرار نیست اگر ما دچار لغزش و اشتباهی شدیم ناامید و سرخورده شویم بلکه با توکل به خداوند تبارک و تعالی و توسل به ائمه طاهرین بالاخص حضرت ابا عبدالله (ع) تلاش نمائیم مسیر درست و قدم گذاشتن در راه معنویت را با صلابت برداریم.

 در پایان گروه سرود مددجویان مرکزی سرود عاشورایی را سر داده، سپس مراسم مداحی و مرثیه خوانی همراه با سینه زنی و عزاداری برگزار و به یاد آن شهید سفر کرده، مقدمات آزادی تعداد 5 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان فراهم شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول