اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تحصیل ۴۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور میزبان نزدیک به ۴۰۰ هزار دانشجوی فعال در رشته‌هاو مقاطع مختلف تحصیلی است.

تحصیل ۴۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا زمانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور میزبان نزدیک به ۴۰۰ هزار دانشجوی فعال در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی است.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه نزدیک به ۸۵ درصد از رشته محل‌ها با سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می‌کند خاطرنشان کرد: به خاطر کاهش دغدغه و استرس خانواده‌ها ظرفیتی در دانشگاه پیام نور ایجاد کردیم که داوطلبان بتوانند در رشته‌های مورد علاقه خود با استفاده از سوابق تحصیلی پذیرش شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است خاطرنشان کرد: با این وجود دانشجویان باید بخش کوچکی از هزینه را به صورت شهریه پرداخت کنند اما با توجه به شرایط اقتصادی جامعه از سال قبل توافقنامه‌هایی با چند بانک داشتیم تا علاوه بر تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی، دانشجو با دریافت معرفی‌نامه از دانشگاه کل شهریه تحصیل خود را با کارمزد ۴.۱ درصد دریافت و با اقساط پیشنهادی آن‌ها را پرداخت کند.

زمانی افزود: دانشجو می‌تواند با پرداخت ۵۰ درصد شهریه ثابت خود یعنی مبلغی حدود ۱۰۰ هزار تومان، تحصیل را آغاز و بقیه شهریه را به کمک بانک پرداخت ‌کند، دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند بدون پرداخت هرگونه هزینه اضافی در هر واحدی که خواستند به صورت میهمان پذیرش شوند و دیگر خانواده‌ها دغدغه سفر فرزندانشان را نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه از انتهای ترم قبل که کرونا در کشور اوج گرفت آموزش آزمون‌های الکترونیکی را تقویت کردیم یادآور شد: در طول ترم گذشته ۱۵۰ هزار کلاس به‌صورت الکترونیکی در سراسر کشور و نزدیک به ۳ میلیون نفر آزمون پایان‌ترم فقط مخصوص خود دانشگاه برگزار کردیم همچنین آزمون برخی دانشگاه‌های دیگر را تقبل کردیم.

وی تصریح کرد: برنامه آینده دانشگاه نیز به این سمت پیش خواهد رفت که از بستر الکترونیکی حداکثر بهره را ببرند، برنامه داریم که در ترم آینده بسیاری از دروس را در سطح استان‌ها و برخی را در سطح ملی به‌صورت الکترونیکی ارائه دهیم.

زمانی با بیان اینکه ساماندهی دانشگاه پیام نور را حدود ۲ سال است پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: ساماندهی مراکز نیروی انسانی و رشته‌ها را مدنظر داریم؛ در مقطع کارشناسی رشته‌هایی که مورد اقبال کمتری بوده با رشته‌های پراقبال و مورد نیاز هر منطقه جایگزین می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/م۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول