اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

لزوم مراقبت از عملکرد خائنانه اروپایی‌ها

امام جمعه قیدار رای ممتنع کشورهای اروپایی را به قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت خیانت دانست و گفت: در این قضیه کشورهایی اروپایی طبق مفاد برجام که خودشان تعهد کردند باید رأی منفی می‌دادند، بنابراین رأی ممتنع آنها نوعی حرکت خائنانه است، لذا این حرکت کشورهای اروپائی باعث خوش‌بینی مسؤولین به این کشورها نشود چرا که احتمالا اروپا خواسته در این مرحله نظر ایران را جلب کند اما در اقدامات دیگر آمریکا علیه ایران، در کنار آمریکا بایستد.

لزوم مراقبت از عملکرد خائنانه اروپایی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قیدار با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار کرد: حماسه سازترین، انسان سازترین و خونبارترین حادثه که ولی خدا در راس قرار دارد حادثه عاشورا است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه بانیان و مجریان جلسات عزاداری باید در نظر داشته باشند که عزاداری همراه با معرفت و شناخت، سبب ارتقای معنویّت و اخلاق و تکامل مخاطبان، به‌خصوص نسل جوانان باشد، افزود: عزاداری، باید متعارف و به شکل سنّتی انجام شود تا سوژه و بهانه دست بدخواهان تشیّع ندهد.

وی تاکید کرد: امسال به خاطر وضعیت پیش آمده کرونایی همه موظف هستند به دستورالعمل‌هایی که ستاد مبارزه با کرونا تصویب کرده است، عمل کنند.

بی‌سابقه‌ترین شکست آمریکا در سازمان ملل

موسوی با بیان اینکه بر اساس توافق برجام و مبتنى بر قطعنامه 2331 پاییز 99 تحریم تسلیحاتى ایران خود به خود لغو می‌شود و از آن تاریخ به بعد ایران مى‌‏تواند به خرید و فروش اسلحه اقدام کند، افزود: این امر بر آمریکا سنگین است، لذا آمریکا از مدت‏‌ها قبل با جریان‏‌سازى سنگین رسانه‏‌اى قطعنامه‌‏اى را  آماده کرد و به سازمان ملل فرستاد و تلاش کرد با تهدید و تطمیع، کشورهای عضو را با خود همراه کند، اما نه تنها موفق به کسب رأی موافق آن‏ها نشد بلکه حتى نتوانست هم‏پیمانان  خود در اروپا را نیز همراه کند.

امام جمعه قیدار رای ممتنع کشورهای اروپایی را به قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت خیانت دانست و گفت: در این قضیه کشورهایی اروپایی طبق مفاد برجام که خودشان تعهد کردند باید رأی منفی می‌دادند، بنابراین رأی ممتنع آنها نوعی حرکت خائنانه است لذا این حرکت کشورهای اروپائی باعث خوش‌بینی مسؤولین به این کشورها نشود چرا که احتمالا اروپا خواسته در این مرحله نظر ایران را جلب کند اما در اقدامات دیگر آمریکا علیه ایران، در کنار آمریکا بایستد.

توافق امارات با رژیم صهیونیستی

وی با اشاره به اعلام عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی با امارات گفت: این اقدام خبیثانه در حقیقت رونمایی از بخش دیگری از معامله قرن است که مرده به دنیا آمد و این رویداد نقاب را از چهره خبیث امارات کنار زد و باعث اتحاد بیشتر کشورهاى مقاومت و فلسطینیان شد.

31مرداد ‏ماه سالروز صنعت دفاعی‏

موسوی با بیان اینکه ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعى نام‌گذاری شده است، افزود: این روز، روز نماد اعتماد به نفس و پیشرفت ملت ایران در عرصه اقتدار دفاعى و تحریم‏‌شکنى است و باید این روز را  به همه مجاهدان این عرصه که باعث پیشرفت صنایع دفاعى کشور شدند، تبریک گفت.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه امسال در سالروز صنعت دفاعی از دو موشک سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و مجاهد شهید ابومهدی رونمایی شد، ادامه داد: با تجهیز نیروهای مسلح به موشک زمین به زمین حاج قاسم سلیمانی با برد یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر امنیت مرزهای خشکی ما از یک هزار و 400 کیلومتر و با موشک کروز شهید ابومهدی با برد هزار کیلومتری با ویژگی‌های منحصر به فرد امنیت مرزهای آبی از هزار کیلومتری تأمین می‌شود.

30 مرداد ماه روز جهانی مسجد

وی افزود: به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران سی‏ ویکم مرداد، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول